Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jävla skit :o(

Skrivet av Christine
Ursäkta svordomen, men det verkar inte bättre än att vi haft inbrottsförsök i bilen. Det är ett litet h*lvete innan man kan ens låsa upp den, man får vicka och vicka och vicka på nyckeln innan låset går upp. Detta började efter fredagen. Kan slå vad om att det är några snorungar som varit och joxat. Vi blev av med vår förra bil här när den stod på parkeringen och fick tillbaka den totaldemolerad *svär lite till*.

Finns det någon här som vet om man får hjälp med byte av låskolv från f-bolaget? Någon som fått den hjälpen?
Svar på tråden: Jävla skit :o(

Självklart

Skrivet av  Ann@
men det är väl alltid en viss självrisk.
 

Javisst

Skrivet av  Trollet75
Har du bilen minst halvförsäkrad så har du rätt till ersättning.
Dock har du ju en självrisk. Har du larm brukar det dock bli en lägre självrisk.

Så kontakta ditt bolag så får du säkert hjälp
 

Vi har helförsäkring

Skrivet av  Christine
men oftast brukar det ju bli tvister om "kan ni bevisa att det skett..." osv. Vet inte om jag orkar ge mig in i karusellen, samtidigt som det nog bara är en tidsfråga innan vi inte kommer in alls i bilen. Jättekul när man är försenad till nåt viktigt...
Ska prova att ringa dem.
 

Nja

Skrivet av  Trollet75
Tror du har lite fel syn på händelsen. Jag jobbar som skadereglerare på ett försäkringsbolag och den enda gången vi blir lite griniga är om det är sk konstiga skador. Men ett inbrott klassas inte som en konstig skada.
Så anmäl du.
 

Artiklar från Familjeliv