Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Billigaste bilförsäkringen?

Skrivet av ::Tina & Vincent::
Nån som vet vilket bolag som generellt har den billigaste bilförsäkringen?
Svar på tråden: Billigaste bilförsäkringen?

Vad jag vet så

Skrivet av  Signe
finns det fortfarande inget bolag som är generellt billigt. If lär vara billigt men på min bil var de as-dyra. Det beror helt på vad man har för bil vilket bolag det är som är billigt, säkert var man bor också.
Har du däremot en bil som är äldre än 30 år är det Länsförsäkringar som är i särklass billigast eftersom de har en specialförsäkring för dessa bilar.
 

Tyvärr

Skrivet av  Trollet75
finns det inga sk billiga bolag. Dock kan bilens märkesförsäkring vara rätt ok på sina premier men det gäller ju nya bilar.
Bästa sättet att få ner priset är ju att samla försäkringarna. Dels för att få mängdrabatt och dels för att få en självrisk vid skador.
 

Kolla med Aktsam,

Skrivet av  Ellba
om ni har en vanlig svenssonbil o ingen under 24 kör den så kan de mycket väl vara billigast. De var billigare än volvia på vår volvo! Sänkte rakt av från 3200 kr till 2100 kr!
 

Olika beroende på vad du

Skrivet av  Louise med Sebastian
har för bil, vad du vill ha för försäkring, hur gammal du är m.m.

Det bästa är att jämföra de olika försäkringsbolagen.

Jag köpte själv en bil för 6 månader sedan och fick då en försäkring för ca 1.000:- som skulle gälla ½ år. Sedan skulle jag få ett "förmånligt erbjudande" enligt bilförsäljaren. Han visste dock inte hur mycket det skulle kosta.

Så, för några dagar sedan fick jag ett sk "förmånligt erbjudande" från If. 26.000:-/år för att försäkra min bil!!! Ehh... knappast! På 4 år har jag betalat min bil 1 gång till.

Iallafall så har jag kollat runt med några olika försäkringsbolag nu, och det mest förmånliga för min del är hos Trygg Hansa. Där har jag dels rabbat via mitt fack och även rabbatt då vi är försäkrade där.

Men som sagt! Kolla runt! Det skadar ju liksom inte.

(Enligt If var anledningen till den dyra försäkringen att jag är under 25. Nackdelen för de när det gör såhär mot unga är att de aldrig någonsin kommer få mig till att försäkra mig hos de. Och det oavsett ålder. Jag kunde ju ha blivit en framtida kund liksom...)
 

Beror väl på vilken bil

Skrivet av  Kattarina m A o A
du har och ålder osv.

Vi har volvia hade den först till våran 740 o nu till lagunan. Till 740 var det avsevärd skillnad mot trygghansa =((..
Det ringde även nån snubbe som ville hjälpa oss hitta en billigare försäkring o när jag berättade vad vi betalade så hade han inget mer att säga.
 

Glömde skriva detta

Skrivet av  Trollet75
Att skaffa en sk billig försäkring är inte alltid det rätta. Många sk billiga bolag som tex Aktsam har en del undantag i sina villkor som andra bolag har med i sin grundförsäkring.
Så titta på villkoren innan ni tecknar en försäkring. Tråkigt att få ett avböjande bara för att försäkringen var billig. Vilket kan bli tvärtom istället
 

Kolla insplanet och

Skrivet av  PBSthlm
försäkringstagarnas rådgivningsbyrå (tror att den heter så).
Det är som Trollet skrev inte bara priset utan villkoren man måste titta på.
 

Artiklar från Familjeliv