Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har jag sett en bil som inte finns?

Skrivet av Helén- Renaultförvirrad
Som Renault Senic-ägare så brukar jag titta på andra Renaulter när jag kör. Igår såg jag en ny modell i Älvsjörondellen. Tyvärr minns jag inte vad den heter, men det var i stil med "Emtrax".

Så igår så surfade jag in på svenska Renaults hemsida, dito .com och .fr. Döm om min förvåning: Bilmodellen finns inte. Så vad har jag sett igentligen?

Den såg ut som en Senic (upprätt bakruta), hade en lång dörr på varje sida, konstigt tak (glas? metall?) och smala strålkastare.
Svar på tråden: Har jag sett en bil som inte finns?

hyundai matrix kanske imt

Skrivet av  yab
.
 

Nej, det var en Renault

Skrivet av  Helén- Renaultförvirrad
Jag såg (låg snett bakom bilen) Renaultmärket + deras nya typsnitt på namnet, som jag inte kommer ihåg.

Och det är, vad jag vet, det enda bilmärket som har denna rättuppstående bakruta (hos Megane och Senic).
 

Modus?

Skrivet av  PPP
Och det var inte nya Modus du såg?
 

Näe, den är ju liten

Skrivet av  Helén- Renaultförvirrad
Denna var ju i storlek Senic och Escape.

Jag är helt förbryllad. Nu har jag t o m mejlat Renault. Hoppas att de svarar fort!
 

Concept?

Skrivet av  Alero
Det kanske var en modell som "inte finns", dvs en concept-bil. Har grävt lite på www.renault.com om deras concept-bilar och hittade denna, kan det vara den?

http://www.renault.com/presse/detail.cfm?langue=2&id=4004&id_rub=407
 

Nej (Den var inte vacker!)

Skrivet av  Helén
Tack och lov att de inte förverkligade den bilen. Ful som stryk, tycker jag.
 

Alltså....

Skrivet av  Helén
...det kan mycket väl vara en "Conceptbil". Får se var Renault svarar på mitt mejl.
 

Kan det ha varit

Skrivet av  Bollan med Knytt
Espace? Det är deras stora minivan.
 

Nej inte den heller

Skrivet av  Helén
Den är för stor. Dessutom är baken i ett enda stycke (som en komiVolvobak) och slät. Den här hade en liten "rumpa", som Meganen.

Den här hade ett X i namnet.... Suck, vilket i-landsproblem jag har :o).
 

Hmmm

Skrivet av  Christer
Jag arbetar med märket och av alla modeller, svensk som utrikessålda, som jag sett så stämmer din beskrivning in bäst på "Avantime". Den ser ut som en Scenic, stor som en Espace(Byggd på samma bottenplatta) men med 3 dörrar. Eller möjligtvis "Vel Satis" som är en stor lyxvariant av den förstnämnda. Ingen av dom säljs i Sverige men har sett dom på jobbet(pressbilar) Annars vete gudarna vad du sett... :)
 

JAAAAAAAAAAAAAA *pussar på din kind*

Skrivet av  Helén
Avantime, så hette den (oj så fel det blev med x i namnet).

Tack alla för hjälpen ang mitt bryderi. Nu vet vi svaret.
 

Så här ser den (Avantime) ut

Skrivet av  Helén
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=pic.php&imagenum=4&carnum=445
 

Kanske det

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Sonen då två år sa "Mamma såg du saaben med tre hjul?" Jag började pedagogiskt förklara att det inte finns några saabar med tre hjul men att det finns andra bilar som har tre hjul men de är ganska ovanliga i Sverige. När vi passerade samma ställe på hemvägen pekade han "där mamma är saaben med tre hjul". Mycket riktigt där stod en saab med tre hjul på varje sida och tryck som gjorde reklam för en plåtverkstad. Gissa om jag skämdes för att jag inte trott på honom.

Så du kanske också såg något som bara finns i ett ex. :^)