Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste vi betala?

Skrivet av AL
Har en ganska ny V70. Köpt ny 2002, alltså mindre än 3 år gammal.

Vid Midsommar gick den sönder, kunde inte lägga i några växlar. Bilen åkte in på reparation, det var tydligen växelvajern som hoppat av. Jag fick betala reparationen, 800 kr tror jag.

Nu, 5 månader senare, har precis samma sak hänt igen! Bilen har återigen varit in på reparation o i morgon ska jag hämta den, återigen hoppad växelvajer. Kan jag kräva att inte behöva betala denna reparation? Helt uppenbart gjorde dom ju inte ett bra jobb i somras för inte 17 ska väl detta hända 2-3 ggr per år?

Vad tror ni, har jag en chans att slippa betala reparationen? Reparationen utfördes hos Volvo.
Svar på tråden: Måste vi betala?

Jag har råkat

Skrivet av  Q
ut för nåt liknande men då gällde det parkeringsbromsen. Man bytte det som var trasigt och efter 6 månader var det dags igen. Det dom inte talat om för mig var att det berodde på nåt annat att parkeringsbromsen blev dålig. Det var alltså nåt annat som också behövde bytas.

Eftersom dom glömt att påpeka det vid första reparationen så behövde jag inte betala för arbetet utan bara för delarna.

Fråga om orsaken till att det blir som det blivit. Du kan ju inte ha en bil som kräver reparation var 5e månad...