Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tre barn 4 år,2 år och nyfödd. Vilken bil?

Skrivet av Gravid med bilproblem
Hej,
Vi kommer att få vårt tredje barn i början av februari. Har en Volvo V40 nu. Kommer inte att fungera sedan. Funderar på minibuss, dyrt om man vill ha en någorlunda ny en. Fungerar det överhuvud taget med kombi? Hur har ni andra med tre barn löst det?
Mycket tacksam för alla synpunkter!!!!
Svar på tråden: Tre barn 4 år,2 år och nyfödd. Vilken bil?

Tre barn här:

Skrivet av  Lami med tre busungar!
6, 2 år och bebis. Vi har precis bytt bort vår Volvo kombi mot en Chrystler Voyager. Underbart. Men jag tror säkert ni klarar er med kombin, finns det hjärterum....
Själva (framför allt jag som satt i baksätet ofta!) tyckte vi det blev för trångt mad alla bilstolar od i kombin. Voyagern är eg. inte mycket större som helhet tycker jag, dock ligger utrymmet bland sätena i stället för i bagaget sas. Så takbox är nog ett måste på semestrar, men så åker man ju mycket luftigare också!
Lite babbel från mig! Hoppas ni hittar bästa lösningen för er!
 

V70 utan passagerarairbag

Skrivet av  Lotta
bakåtvänd i framsätet, nya bebisen i mitten, fyråringen på bilkudde och föräldrar på övriga platser.
 

Men alla bilar

Skrivet av  Q
har ju inte trepunktsbälte i mitten bak. Om några år kommer ju det behövas...bara en tanke.
 

Alla V70 har det *imt*

Skrivet av  Datahari
.
 

Passat har vi

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Passat och tre barn, det är lite trångt *ler* men det funkar utmärkt.
 

Vilken typ av stolar?

Skrivet av  Gravid med bilproblem
Hej,
Vilken typ av bilstolar har ni haft då? Vi har dels babyskydd, Britax freeway och Britax two-way. Bebben har vi tänkt haft i fram, så det blir två breda bilstolar i bak samt en förälder. Funkar det tror du?
 

Vi har...

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Britax rock a tot, Akta duoflex comfort och bälteskudde. Babyskyddet ska snart bytas ut mot ytterligare en Akta duoflex comfort.
Vi har rock a tot fram, bakom rock a tot har vi duoflex och i mitten bälteskudden.
Vid behov har rock a tot och bälteskudden bytt plats.
 

vi har haft en...

Skrivet av  andromeda
saab 9000 -89 halvcombi , michubichi pajero-02 Muchubichi outlander -04.Tyckte det var bäst utrymme i saaben (bredare)har haft tvillingvagn och sulky och tre bakåt vända bilstolar.
Pajeron var bra för att den var så hög så man sparar ryggen, men trångt i baksätet
 

Med endast tre barn

Skrivet av  anne.h
hade jag en SAAB 9000 CD, underbar bil. Rymlig och bekväm. Jag hade då ett barn framåtvänd och två bakåtvända.

Med nr 4 flyttade en Volvo 945 in istf SAABen, tyvärr.. Ännu mer rymlig, men ack så trist att köra.. Å andra sidan ska jag bara skjutsa ars**t i den, så då spelar det mindre roll. -därför BLEV det en volvo också, skulle aldrig köpt den om den inte haft suveränt lastutrymme samt möjlighet till extrasäte i skuffen.
Notera dock att nyare Volvo ÄR mindre, om du inte väljer en XC90 förstås.. ;-) *vill ha!!*
 

XC90 bara SER stor ut.

Skrivet av  Q
Den är liten faktiskt...
 

oj..

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
o jag som har suktat länge nu efter en sån.. Äh, ska iaf ha en större bil ;-)
 

Gå in till

Skrivet av  Q
nån bilförsäljare och provåk och provlasta XC90. Man ska inte ha småbarn och barnvagn om man köper den bilen. Den duger när barnen "flugit ut"
 

Håller inte med

Skrivet av  K
Vi har två barn och dubbelvagn och annat och har haft en v70 - 01 innan och jag tycker xc90 är lika stor
 

Det är väl den springande punkten

Skrivet av  PBSthlm
varför ha en 2000 kilos bil om den inte är större än en 1600 kilos?
 

Just att

Skrivet av  Q
XC90 SER så stor ut gör att man känner sig lite lurad, tycker jag. Jag hade förväntat mig en STÖÖÖRRE bil invändigt. Det är väl mycket "fluff - fluff" kanske...
 

Lika stor

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
va inte det jag va ute efter, vill ju ha nåt som är STÖRRE än min 945 jag har i dag.
 

anne.h

Skrivet av  Q
Jag vet att Opel Omega är STOOR. Annars kanske Chrysler Grand Voyager skulle passa? På "minibussfronten" finns ju mycket att välja på.

Lycka till
 

Opel

Skrivet av  anne.h
Omega har jag haft, säger bara en sak om Opel; ALDRIG mer!
CGV har jag avskrivit, vill ha en Previa, men kostnaden.. *hrm* Eftersom jag vill ha en bil med två dörrar bak så blir det ingen Previa än, men om några år så. ;-)
Nu tittar jag efter en Alhambra till vettigt pris, det finns det massor av, så då får jag beslutsångest i stället.. =)
 

mondeo svarar jag jämnt

Skrivet av  moa
stor rymlig bil till bra pris
 

En Toyota Avensis Verso

Skrivet av  Katarina
är toppen! 7 säten varav de tre barnen skulle få plats i första baksätet med trepunktsbälten. Ytterligare två säten finns i andra baksätet. Den är otroligt skön att köra. Vi har just köpt en 02:a som gått 6 000 mil för 170 000 kr.
 

Artiklar från Familjeliv