Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu ska Chevan bytas men mot vad???

Skrivet av Carro m fyra barn
Vi har en Chevrolet Transport -99 som är underbarn, men har gått såååå långt. Så nu är det dags att byta den mot nåt nyare. Men vad?

Det måste vara minst 6 säten. Dubbla skjutdörrar ( helst elektriska ), släpvagnsvikt minst 1600 kg ( med E-kort ) och ingen "soffa" utan delade sitsar.

Så nu är jag tacksam för alla tips och råd ni kan komma med!! :-)
Svar på tråden: Nu ska Chevan bytas men mot vad???

Köp en ny sån då?

Skrivet av  Jörn
Det hade jag gjort om jag haft råd. :-)
 

jo det är väl det..

Skrivet av  Carro m fyra barn
att de är så hiskeligt dyra nya.. våran fick vi ganska billigt då den gått så långt. Sen har vi inte längre samma behov av lastutrymme och skulle vilja ha en "mindre" bil ( och gärna billigare i drift ) :-)
 

Men vad är "långt" då? (IMT)

Skrivet av  Jörn
 

närmar sig 30 000 mil! *imt*

Skrivet av  Carro m fyra barn
\'
 

Pffff

Skrivet av  Sofie och Ronja + sprattelgumma 28/3
vi sålde våran när den hade gått lite drygt 40 000 mil och den går fortfarande, men det var förståss en volvo;) Inte tycker jag att ni behöver byta bil bara för att den gått en bil, är det inga andra problem med dem?
 

Grandis?

Skrivet av  PPP
För mig skulle Mitsubishi Grandis kännas mest intressant.
 

berätta mer!..

Skrivet av  Carro m fyra barn
Har inte hört talas om, är den 7-sitsig? *nyfiken*
 

6- eller 7-sitsig

Skrivet av  PPP
Som jag uppfattade det vill du inte ha en sjusitsig bil eftersom det innebär en soffa i en av raderna?

Grandis i sexsitsigt utförande har sex riktiga stolar. I recensioner har den klarat sig väldigt bra, hög komfort och personbilslika köregenskaper. Det man kan ifrågasätta är väl lastrummet när man har alla säten uppe.

Läs mer på mitsubishi.nu, öppna broschyrerna som finns när du klickat dig via Modeller->Grandis->variant.
 

Tack! ska kolla in..

Skrivet av  Carro m fyra barn
deras sida, det låter ju helt klart intressant :-)
 

Lastutrymmet

Skrivet av  peter56
I jämförelse med en Chevrolet Transport så är ju Grandisen är en mycket kortare bil. Mitsubishin är cirka 5 cm längre än en vanlig Volvo V70 men är högre och har tre sätesrader. Att det då inte är så mycket bagageutrymme kvar med de bakre stolarna uppfällda är ju helt naturligt.
 

Visst är det så

Skrivet av  PPP
Likväl är det ju en nackdel när den jämförs med Cheva Transport.
 

Gråter =)

Skrivet av  sofia
Ska ni ge upp en chevrolet.
Vi har en transport-98 och jag kommer aldrig köra något annat bilmärke så länge vi har barn det finns ju ingen underbarare bil. kolla privat så hittar ni säkert en nyare cheva för bar summa.
Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv