Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

renault scenic....

Skrivet av j
....får det plats 3 barn och 2 vuxna + sulky och annat jox.... hur är bilen...bra eller..
Svar på tråden: renault scenic....

Gamla eller nya?

Skrivet av  PPP
Jag kan bara svara för den gamla. I den ryms fem personer utan problem, även tre vuxna bak funkar bra. Och bagageutrymmet klarar två vanliga vagnar eller en syskonvagn, plus lite mer smågrejer.

Kom ihåg att årsmodell 97-halva99 var utan airbag på passagerarsidan i standardutförande.

Vi har en 98. Mycket billig bil att äga, kanske inte alltid så rolig att köra. Bekväm.
 

oj....

Skrivet av  j
...sväljer den lilla bilen så mycket. tycker att modellen har ett trevligt utseende och ett hyfsat pris. är ute efter en bra bil ca 80-100000 kr, med ac och 3 punktbälten överallt. ganska rymlig eftersom vi är 5 i familjen, barnen är 3, 6, och 1 år.
vad är skillnaden på nya och gamla modellen.
 

tre barn

Skrivet av  "Storfamiljen"
Hej,
Vi blir snart tre barn, bebbe som ska födas i februari, och två vuxna. Barnen är fyra och två år gamla. Är nu ute efter en bil som ska fungera bra med alla bilstolar och ha skapligt lastutrymme. Tror du en Scenic kan vara ett alternativ då? De är ju mycket billigare än en minibuss att köpa, eftersom vi vill ha en relativt ny modell.
 

Den nyare mod.

Skrivet av  hon som börjat gillat renault
Kikade just in här och jag har nu kört en renault scenic nyare mod och den är ganska rymlig. Jag har en brio sittvag typ nova och den får jag in men sen är det inte så mycket mer. Bak är stolarna flyttbara dvs. baksätet är tredelat. Det finns nyckel till att koppla ur air bagen fram med. Det är ganska bra utrymme bak för vuxna också. Den här bilen tycker jag är rolig att köra. Gå in på renaults hemsida och kolla den finns ju även i grand med 7 säten. Eller åkt till er renault handlare och kolla. Jag skulle kunna tänka mig en sådan bil.
 

tack..

Skrivet av  j
..för era svar. ska gå in på renaults hemsida och kika lite nu....
 

Vi har senic årsmodell 03 gamla karossen...

Skrivet av  S.G
Jag tycker att den är kanon bra. Stort utrymme i baksättet. Delvis för att man kan flytta stolarna fram och tillbaks och lyfta ur dom om man skulle behöva. Finns inget "stag" i mitten på bilen så den som sitter där sitter ovanligt bra för att sitta i mitten på en bil. Lätt att sätta in barn då man inte behöver böja sig ner över barnstolen. Bagagen är ju ngt mindre än i en vanlig kombi. Vi har en teutonia Timmy men får plats med ngn enstaka kasse brevid, men då vi har ett lastgaller och det är en hylla som har max vikt på 70 kg så kan man ha kassar även upptill. Man packar på höjden istället för längden. Sitter bra och bekvämt. Billig och krocksäker bil. Ett bra alternativ till dom lite dyrare kombibilarna.
 

Artiklar från Familjeliv