Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Volvo V40?

Skrivet av j (igen)
Hur är den bilen?
Får det plats 3 st barn och 2 vuxna?
Är det en bra bil? Vill som sagt ha en säker bil, med 3 punktbälte på alla platser, ac och plats för oss alla och vagn och lite annat jox.
Helst mellan 80-100 tusen. Vad har ni för erfarenheter?
Svar på tråden: Volvo V40?

Om alla åker framåt går det

Skrivet av  PBSthlm
men den är inte så stor.
 

Erfarenheten säger

Skrivet av  Fidde
att V40 är en liten kombi. Familjebil ? njaeee...det är synd att säga. Knappt det gick att stuva in barnvagnen när jag lånade kompisens förra V40. Fick ta av hjul och allt. Dessutom var det trångt i bak för de som fanns där ( även barn)
Satsa på en Passat istället, mer kombi för pengarna samt att man ledigt stuvar in 3 vuxna, 1 barn i barnstol (Britax Eclipse, barnvagn (bara ihopfälld) samt packning för en vecka. Jag har som du förstår en sådan och är helnöjd.

OBS att detta är ett ytterst subjektivt inlägg, det finns säkert de som trivs i sina V40:s, men den passade helt enkelt inte oss.
 

Pytteliten är den ju!

Skrivet av  No more V40
Är (miss)nöjd ägare till en V40, men den ska snart bytas mot något annat. Icke kombi denna gång, och det lär inte bli någon större skillnad för oss.

Vi är två vunxa och ett barn och när vi har med oss ett barn till (kompis) så är det FULLT i bilen.
 

För liten

Skrivet av  PPP
Till att börja med är V40 på tok för liten för så många. Dessutom är kvaliteten lite tveksam, även om den var ok på de sista årgångarna.

Renault Scenic?
 

Tack...

Skrivet av  j (igen)
..för alla era svar! ja, vi får väl åka och provköra Scenic och V40 och jämföra!
Någon annan bil ni rekomenderar annars?
 

volov 855/v70

Skrivet av  Andreas med Ronja 2 år. Kör 850 GLT
men vill också säga att det var lättare att lasta in en vagn i v40 för att den gled ner i bagaget än det är i 855an.
 

Om...

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 5/5
ni vill ha en säker bil i den storleksklassen skulle jag välja en ford focus. Kupé utrymmena skulle jag tro att de är de samma, men bagageutrymmet är lika stort som v70. 3-puktsbälte och nackskydd på alla platser, ac osv. Utöver detta är ford focus väl erkända för sina fina vägegenskaper...och bra vägegenskaper är absolut en säkerhet! Vi bor på slingriga vintervägar och har en ford focus och en 4-hjulsdriven bil...och tro det eller ej med focusen ligger mycket bättre på vägen. Förra vintern lånade vi även en volvo 850 och det var det läskigaste jag kört med på dessa vägar. Hua!
 

Den är ganska liten

Skrivet av  Sofie och Ronja med sprattelgumma 28/3
för att vara kombi, men min 3,5 åring åkte utan problem bakåtvänd både i fram och baksätet och hon är normallång. Det är en bil som är väldigt skön att köra och den ligger som en "padda" på vägen riktigt fin väghållning med andra ord. Men jag vet att det kan vara knepigt att få in en större vagn i bagaget.