Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Många som undrar om bilförsäkringar.

Skrivet av Andreas med Ronja 2 år. Kör 850 GLT
Vill bara varna lite för insplanet som alla säger ska vara så bra och hitta den billigaste försäkringen. När jag hörde med dem om försäkring så var den billigaste de kunde hitta 2000:- dyrare per år än jag betalar nu. Först när jag påtalade detta sa han att han inte hade kollat med det bolaget. Så ring runt själva
Svar på tråden: Många som undrar om bilförsäkringar.

Irriterad på dem jag med,

Skrivet av  SM
det verkar dessutom vara så att de har olika försäkringsbolag de samarbetar med vid olika tidpunkter.
De gör alltså inte en dammsugning av marknaden och kollar alla bolagen.
Att tex inte kolla med ett bolag som Trygg Hansa på en MC-försäkring är väl närmast att betrakta som tjänstefel, visst de är kanske inte billigast men att inte ens kolla. (I mitt fall var de billigast)

När de gäller bilen så fick jag faktiskt ett bra erbjudande från dem sist, med den nya bilen så var detta bolag inte ens med i offerterna trots att de hade ett konkurrenskraftigt pris (inte billigast, men bättre än det som insplanet kom med) även på den nya bilen.
 

Samma här

Skrivet av  Annjo
när jag själv ringde runt blev det andra priser, och billigare än insplanet.

 

Jomen visst...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 5/5
insplanet är sponsrade av vissa bolag och följdaktligen kollar de bara dessa bolag. Jag brukar se insplanet som en del i undersökningsprocessen...dvs de kollar sina bolag åt mig, jag kollar resterande som jag kommer på.
 

haha....

Skrivet av  A
garvade bara när den första chocken lagt sig efter att de ringt till mig och berättat vilket årspris jag skulle få av det billigaste bolaget de hade hittat! eftersom jag är under 24 så blir den ju lite högre ursäktade de sig med när de ringde. Årspriset var 27000:-. Jo, det ska varqa tjugosjutusen kronor! Idag betalar jag 7800 per år hos Folksam!
ehöver jag tillägga att jag tackade nej?! ;)
 

Och vad har du för bil?

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 5/5
Lite liknande hände mig när vi skulle försäkra vår "snikar" subaru impreza. Svaret jag fick var - men gumman du är ju så ung. Då var jag 29 år, hade villa, sommarstuga, 2 bilar sedan tidigare och 1 barn...ja ung och oansvarig :)
Sambon försäkrade bilen (han hade haft körkort i ett år och ingen bil, men är 9 år äldre än mig) och vi tjänade 5 tusen i premie per år.