Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Volvo V50?

Skrivet av volvoV50
Erfarenheter? Vad tycker ni om den bilen?
Jag tycker dom är ganska snygg men har inte provkört. Vi hade tidigare en volvo v70-01 och den tyckte jag var skön att köra går det att jämföra?
Vi har 3 barn och är 2 vuxna ska ha den som min bil sambon kör xc90 så vi har ju en större bil redan. Så det är mest jag och barnen som ska åka i den. Ryms en barnvagn? Benutrymme? Säkerhet osv.

Tacksam för alla svar!
Svar på tråden: Volvo V50?

Har läst något test...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 5/5
och där visade det sig att en barnvagn inte gick in i v50 på längden...men vem vet den kanske går in på tvären (men då blir det ju inte mycket plats över till andra saker). Minns tyvärr inte länken till testen.
 

Här är länken...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 5/5
http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10079296
 

Köp en bil till

Skrivet av  PBSthlm
sambon istället, det är väl klart att den som kör barnen ska ha den säkraste bilen.
Då funkar ju V50 ypperligt.
 

Men..?

Skrivet av  Lotta
De hade ju en xc90, DEN är väl säker om nån? Sambon behöver väl knappast byta bort den?
Eller är jag alldeles för trött nu och har läst fel? ;-)
 

menade väl

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
att hon skulle köpa v50 till gubben o hon själv skulle ta xc90
 

Japp,

Skrivet av  PBSthlm
läs ordentligt. :)

Det är ju inte så sällan man ser kvinnorna köra runt barnen i en skrotbil medan den fina bilen står i garaget på mannens jobb.
 

jag vill inte åka xc90n

Skrivet av  volvoV50
vill ha något mindre till mig sen kan man ju alltid sno gubbens om man vill åka stort. Vill ju att vi båda ska kunna trivas med extrabilen men jag vill ha en egen bilkärlek som jag kan pyssla och dona med. Men ni kanske har andra förslag vad jag kan kolla efter nytt eller begagnat kom med alla förslag. Jag är inte så där hemma på bilar kollar på vad som ser bra ut typ.
 

Varför köpa beg

Skrivet av  PBSthlm
om man har råd med nytt. :)

Tror att V50 är en utmärkt andrabil även om den är dyyyr.
 

Artiklar från Familjeliv