Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla - hjälp mig med bilmodell

Skrivet av Bilköpartagen
Hej!

Vi ska flytta och kommer tyvärr inte få barnomsorg i området utan blir tvungen att åka ca 5 km bort. För att få ihop med tider och inte bli ihjälstressade så måste skaffa en bil nr två. Bilen ska användas främst för att skjutsa barn till dagis och vara i Golf storlek. Den får kosta max 100 000:- och ska gärna vara så ny som möjligt. Säkerheten är också viktig. När jag har kollat på EuroNCAP så är Opel Astra och Golf de som fått höga betyg vad gäller barnsäkerthet. MEN... dels är det ju väldigt få bilar som faktiskt är testade med avseende på barnsäkerheten så vi vill inte begränsa oss bara till färdigtestade bilar. Vi tycker inte att Astran är speciellt snygg. Golf har vi haft förrut, men bytte den mot en Ford Focus kombi eftersom baksätet var trångt och då man har en bakåtvänd bilbarnstol i baksätet så får ingen vuxen människa plats i passagerarsätet.

Vi är INTE speciellt duktig på bilmärken och jag kommer inte ens på vilka andra alternativ vi skulle kunna titta på. Just nu känns det som att det lutar åt en Ford Focus som inte är kombi bara för att vi inte kommer på någon annan (och vi är också väldigt nöjda med vår Ford). Snälla, kan ni inte ge oss fler tips???
Svar på tråden: Snälla - hjälp mig med bilmodell

renault kanske - imt

Skrivet av  yab
.
 

Ja tex Renault Scenic.imt

Skrivet av  Kristina
....
 

Artiklar från Familjeliv