Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Automat igen.....

Skrivet av Ulrika m. en pajas
Jag älskar att köra bil och växla manuellt, men då ska jag köra en rolig bil med bra köregenskaper och vass motor å verkligen köra (det behöver inte innebära att man kör fort utan det räcker med en tillräckligt kurvig väg så är det kul), men för vardagsbruk när jag bara ska till och från jobbet och sitta i köer är automaten ovärderlig, det är så himla skönt att slippa växla och få kramp i kopplingsfoten när det fnattar mellan 20 och 50 km/h.

Just nu kör jag en Chevrolet Caprice och även om det är ruskigt stor och förbannat tråkig att parkera så skulle jag inte vilja byta (sen kan man ju diskutera om det är så himla nödvändigt med en V8 när man bara kör i stan....)
Svar på tråden: Automat igen.....

Givetvis

Skrivet av  Signe
behövs en V8:a i stan, nåt annat låter ju löjligt =)
Jag brukar säga det att det är värt att köra två varv runt stan för att hitta en tillräckligt stor ruta när man åker bekvämt.

Kör också en Caprice stw från -92 (bl.a)
 

Är din också vit

Skrivet av  Ulrika m. en pajas
med träimmitation på sidorna? Huvva... :-)
Konstaterade att utav 5 fordon i familjen så är det 4 V8:or och en stackars 745 från -88.... så jovisst ska det vara V8:a
 

Nej, är din det?

Skrivet av  Signe
Har sett en sådan, i Falköping tror jag det var på crusingen i somras.
Nej, våran är vinröd och silver, en av de få svensksålda som finns. Det finns bilder på hemsidan (www.signe.nu).
Vi har ingen europe alls faktiskt, 5 jänkare ligger det på för tillfället.
 

Cool!

Skrivet av  Ulrika m. en pajas
Vår är vit med träimitation... urk! Men den är skön att köra framför allt på vintern... "Fniss" den ålar sig fram...
 

Ålar sig fram?

Skrivet av  Signe
Det gör inte min, den går som tåget genom snövallarna. Är grymt nöjd med hela bilen och det ska mycket till för att jag ska byta bort den.
Det enda jag är lite putt på är att ena baklampan har en vinröd sarg medan den andra är svart (som den ska vara).
Vi fick baskärmen intryckt av en buss i Borås och det fanns endast ett lyktglas kvar att få tag på, ett vinrött som låg och dammade på en hylla antagligen felbeställt en gång.
Det är lite speciellt eftersom vi har gul blinkers i lyktglaset och backljus/dimljus på bagageluckan. De svensksålda var ju ampassade till sverige.
 

Givetvis

Skrivet av  PBSthlm
ska bensinen tydligen kosta 22 kr/l :)
 

Ska den?

Skrivet av  Signe
Synd för alla SUV-fantaster, de drar väl en del?
Klart att det kostar att dra fram över 2 ton men betivlar starkt att det skulle varit billigare med en 6:a i den.
Sedan vet du väl det? Allt under 5 liter är startmotorer. =)
 

Jag kör så fort

Skrivet av  PBSthlm
att jag bara hinner starta innan det är dags att stanna så då passar det med en liten motor.:)

Chevrolet Caprice är nog den sunkigaste bil jag någonsin sett, Chevrolet Gevalia borede den heta. :)
 

Men då har du inte

Skrivet av  Signe
sett mycket.
 

Kollade bara

Skrivet av  PBSthlm
er hemsida :)

Ni har ju en del fina jänkare också.
 

Tja, fina å fina

Skrivet av  Signe
undrar just vilken du tyckte var fin när capricen var sunkig, allt är ju objekt utan just den.
Personligen tycker jag att alltför många lägger för mycket arbete i puts, vilket tar bort charmen från modellen. Man renoverar bilarna finare än vad de var när de rullade ut från fabriken, inte min stil.
 

Ja när jag

Skrivet av  Jörn
hade min caprice-89 så hade det inte gjort så mycket. Den drog 1.01 blandad körning och bra långt under litern på landsväg. Den bästa bilen jag nånsin haft. Tyvärr så såg den ut som en banan och hamnade på skroten efter att jag blivit rammad av en rattfyllerist.