Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ford Focus?

Skrivet av Honey
VI funderar på att köpa oss en Ford Focus. Vi tänkte mycket bil för pengarna osv.. men nu har vi hört lite rykten om lätt för rost bl.a. Någon som har/haft en sån bil? Erfarenheter mottages tacksamt.
Svar på tråden: Ford Focus?

mycket rost.....

Skrivet av  Tina m Filip 020821
vi va också inne på focus innan vi till slut köpte en passat variant tdi -98 i onsdags.
vi kollade på flera focus, o alla hade mer eller mindre rost. det är nåt mellan två ämnen som gör att det bildas salicylsyra eller nåt sånt, som gör att det bildas rost. trevlig bil o köra, men inte så mkt kvalitet för pengarna...

lycka till!
 

Vi har en...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5 (på besök)
och är supernöjda!!!!! Rost? Absolut ingen rost på ställen där det syns eller på ställen där det är dyrt och besvärlig att åtgärda. Skulle faktiskt säga att jag inte tycker att det är något rostproblem alls. Jag har sett liten antydan till rost på bakluckans undersida...men då talar jag om lite rostvatten. Min sambo har inte ens sett det trots att jag påpekat det.
Ja, så min åsikt är att den inte är rostig...och jag håller med dig, du får absolut mycket bil för pengarna...och en väghållning som få bilar slår. En trygg investering tror jag!
 

Artiklar från Familjeliv