Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vågar man köpa privat?

Skrivet av Bilköpare
Jag kanske är töntig, men jag vet inte om jag vågar köpa bil via privat annons...

Vi ska köpa en bil och ska troligtvis köpa en Ford Focus från -00 eller -01. Det innebär att bilen kommer att kosta 80-100 000:-. Vågar man verklgien köpa en bil för de pengarna av en privat säljare (som ju också oftast säljer billigare och därför får man ju mer för pengarna)? Jag är så orolig för att bli lurad och sedan stå där med en skitbil...

Hur vanligt är det att man köper nyare bilar via privatannons? Hur gör ni? Vi är inte speciellt intresserade av bilar (mer än att använda oss av dem för att transportera oss i).
Svar på tråden: Vågar man köpa privat?

:)

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Du kan ju köpa en focus av mig...så lovar jag att inte lura dig! (för övrigt kan du läsa om min bil i många inlägg här inne och vet var du får tag på mig) Fast jag får inte annonsera här. Så detta är inte en annons!
 

självklart vågar du det

Skrivet av  Dimpan
den största anledningen till att folk inte köper nya bilar privat är att det inte är specielt vanligt att man har ett par hundratusen iiggandes i byrålådan och skräpar samt att firmorna erbjuder avbetalningar
 

Men..

Skrivet av  Mikael
..man kan väl få banklån för att köpa en bil, även om det är privat? Eller lånar inte bankerna ut till det?
 

Jo...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
vi köpte privat och har lånat av banken. Fick pengarna inom 4 timmar efter ansökan...men då är det inte billån utan personlån och därmed inte lika förmånlig ränta.
 

Artiklar från Familjeliv