Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stamina!!!

Skrivet av PBSthlm
Behövs här så länge som folk missionerar för att Volvo V70 är en liten bil. Det är en stoor bil, den sväljer både barnvagnar och hundar.
Så länge som folk skriver att den är för liten måstre jag svara.
Svar på tråden: Stamina!!!

Folk, är det jag det? ;-)

Skrivet av  PPP
Jag har såvitt jag vet aldrig hävdat att V70 är en liten bil. Men många verkar fortfarande anse att om man ska ha en stor kombi så är det storVolvokombin som gäller, något som inte har varit sant på många år. V70 är fortfarande en rymlig bil, men det finns många som är lika rymliga eller ännu rymligare i samma storleksklass. Och de är i många fall billigare, bensinsnålare etc.

Man kan roa sig med att läsa den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,502823,00.html

Detta sagt ska man dock komma ihåg: V70 är en mycket bra bil, nästan i klass med BMW och MB stora kombisar men betydligt billigare. Ska bli intressant att se vad V90 slutar som.
 

Du är inte ensam

Skrivet av  PBSthlm
min fru har kollegor som köper Chrysler Grand Voyager på två vuxna och två större barn bara för att "man åker så bra".
Jag kan tänka mig bekvämligheter men ur miljösynpunkt så är det helt förkastligt.

Jag lever tyvärr inte som jag lär men köpte min bil av flera anledningar.
Den viktigaste är att det finns Volvo UTAN airbag.
Sedan planerade vi för två barn och syskonvagn samt packning är svårt i en mindre bil.
Den dagen barnen går själva så kommer vi att byta till en mindre bil, troligen en som går att köra på olika bränslen.
 

Alla är vi saliga i vår tro...(blev vist långt)

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
min tro är att volvo är rymlig, bekväm men trist att köra och på tok för dyr för min plånbok. Kanske skall tillägga att jag också tillhör de få barn som aldrig åkt volvo som barn. Så volvo är liksom inte så intressant för mig. Dödsstöten fick volvo faktiskt när jag och sambon glada och lyckliga (på den tiden även med god ekonomi) bestämt oss för att provköra volvo xc70 (när den nya lanserades)...och var 1 timme i bilhallen utan att en enda försäljare tittade åt oss. Så spännande var vi i volvos ögon :)
Ett par veckor senare rullade vi hem i vår ford focus, och efter den dagen i volvos bilhall så kommer inte volvo vara aktuellt för oss!!!!!
Däremot måste jag nog erkänna att märkestrogen är jag inte :) Har ägt fyra bilar, av fyra märken...och det ligger absolut i generna eftersom min pappa är inne på sin typ 15:de bil nu, och bara två av dessa har varit av samma märke.
För mig är bilens utrymme (efter behov), utrustning (efter behov) och inköpspris viktigt...men viktigast av allt är att jag vet vart jag har bilen på vägen och att den oavsett motorstyrka ger mig körglädje.
Min teori här inne är att du och många med dig tycker att volvo är bra och rekomenderar denna...jag står för de fåtal som inte rekomenderar volvo :) (Annars skulle denna sidan lätt kunna döpas om till volvosnack) Och det gör jag faktiskt inte beroende på v70:s storlek...utan p.g.a att jag tycker att det finns många likvärdiga bilar på marknaden till bättre pris.
Sen tycker jag faktiskt att det är döhäftigt att ford focus som anses tillhöra golfklassen (och därmed på bilarnas storleksskala är mindre än v40) har större bagageutrymme än volvo v70. Inte ett minus till volvo utan ett plus till ford alltså :)
 

volvosäljare

Skrivet av  yab
jag har oxå upptäckt att de har selektiv syn.
 

Tycker att Volvo

Skrivet av  PBSthlm
V70-förespråkarna är få härinne.

Plus med Volvo är som sagt att den går att få utan airbag på passagerarsidan.
Minus är priset även om det finns ett plus för andrahandsvärdet.

Återförsäljarna får ofta minus i betyg i undersökningar men vill du bli behandlad som luft ska du testa BMW-group i Solna. :) eller kanske :(.

 

ojjdå förlåt då

Skrivet av  ????
tilläggas bör att jag även fått in barnvagn och hundar i en fiat ritmo

den kanske inte är så liten ändå?
 

ritmo rockar

Skrivet av  jesper
Bra jobbat! När vi hade tre barn drog vi på 150-mils danmarkssemester i vår 60-hästars Fiat Punto. Dubbelvagn och sulky inräknade. fast vi fick ta bort hatthyllan ;)
 

Artiklar från Familjeliv