Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Subaru Legacy?

Skrivet av ....
Har jag & maken precis köpt... *ler*.. nu vill jag höra en massa Om hur BRA den är..;) nää men jag skulle gärna vilja höra lite åsikter om den...OM det finns några?...



Svar på tråden: Subaru Legacy?

Har ju ingen legacy...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
men säger som impreza-ägare att 4-hjulsdriften är oslagbar. Lågväxeln är jordens bästa uppfinning och en gång "subba" alltid "subba".

Hoppas ni blir nöjda!!!! Har ni sedan köpt den nyaste modellen så är den ju obeskrivligt snygg också :)
 

Det är en 00:a

Skrivet av  ....
Jag vet inte om den är den nyaste?

Men nog är det fin alltid..:0) & än så länge är jag nöjd.. & jag kan säga att jag var såld redan vid första provkörningen... OJJJ vilken bil!..*s*

Fyrljuldriften kan jag hålla med om...har man kört bara framljulsdrift så känner man skillnaden.. verkligen!

.....

 

Kan bara säga...

Skrivet av  Alero
GRATTIS till ett bra bilköp! :-)
Vad blev det för typ av Legacy (ålder, motor m.m.)?

Vi åker själva en Subaru Impreza GT -96 och är nöjda, men skulle väldigt gärna ha en nyare Legacy att vardags-åka i.
Subaru har oftast inga anmärkningar på besiktningen, är trygga att köra iom den konstanta fyrhjulsdriften och är iaf enligt min mening snygga att se på också.. :-)

Så från mig får du nöja dig med att få höra om hur BRA de är ;-)
 

En fin bil

Skrivet av  ....
*s*... låter väldigt trevligt att höra...

Den är en 00:a så rätt ny, hade inte gått så mycket heller, bara 8500 mil...men motor vet jag inget om... *s* jag är absolut ingen som kan speciellt mycket om bilar...

Ja vi hoppas att det ska funka bra...
 

Ja...

Skrivet av  Alero
En 00:a med 8500 mil på mätaren hänger med i mååååånga år till! :-) Subaru är riktiga slitvargar och går som sagt sönder väldigt sällan.
 

Det låter

Skrivet av  ....
skönt att höra, då är det bara att hoppas att vår bil håller..*s*
 

subaru

Skrivet av  jep
Subaru är så coola!! Dom har följt samma principer sen förra istiden (karmlösa fönster för tyngdpunkten, boxermotor, rak drivlina osv) har iofs inte haft ngn legacy, men väl en Superstation från 88 (föregångare i rakt nedstigande led) och den var grym! gick aldrig sönder och tog sig fram överallt. Pendlade på en 5 mil lång skogsväg i dalarna som kunde vara oplogad flera dagar, det var bara att peta i lågväxeln och kravla på trots flera dm snö!

har förståss aldrig kört av så många gånger som med den bilen heller.. kände sig ofta FÖR trygg.. hehe...