Sök på innehåll hos Allt för föraldrar
Annons:

Bilbarnstolar & VW Passat, problem!

Skrivet av Morran m. 3 barn
Vi behöver ha två bakåtvända bilbarnstolar(Akta duo comfort) i baksätet. En på ytterplats och en i mitten, problemet är att stolen i mitten måste ha stödben (för visst måste stolen ha stödben om den inte lutar mot BÅDA framstolarna?) och stolen blir då väldigt rak i ryggen, barnet sitter i 90 grader. Är det någon här som lyckats ha en stol i mitten som barnet sitter bra i?
Svar
men...
jag har stolen ofta i en Passat, i mitten bak då, fast passagerarstolen är normalt ställd och förarstolen längst bak (dvs ganska stor skillnad på dem) så står barnstolen stadigt iaf..?
Skrivet av  anne.h
Jag har..
Jag har förarstolen normalt inställd och passagerar stolen långt fram (efter som jag har den andra bilstolen bakom passagerar stolen). Men menar du att vi inte behöver stödben även fast stolen bara lutar mot förarstolen?
Skrivet av  Morran m. 3 barn
Hur då?
Menar du att du har framstolarna olika långt fram men ändå använder dem som stöd? Vilken stol tillåter det?
Skrivet av  PPP
Så länge
stolen står stadigt torde det inte vara några problem ochs tadigt står den, eftersom jag alltid sliter och drar i den för att kolla just det.

Det är en AKTA DuoFlex Comfort vi har.
Skrivet av  anne.h
Jag vet att
Micro (och andra med) säljer HTS BeSafeKid. Den har stödben och så kan du luta stolen lite som du vill och även skjuta den fram och tillbaka så barnet får lite plats för fötterna.

Skrivet av  .
Köp större bil
Tyvärr så krävs stor bil för att barnen skall sitta bra. Sen vi köpte familjebuss har barnen varit gladare när vi har åkt bil. De sitter bättre och slipper sitta tät. En normal bil klarar inte tre barn om man åker ofta och långt.
Skrivet av  Peter
Vi har
normalt en Britax Eclipse på mittplatsen och i min Passat kombi. Fungerar ypperligt och den i mitten kan enkelt justeras i liggläge, värre är det med den andra, men den används så sällan på platsen bredvid. Men det går.
Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
Tack för era svar
Jag får kanske ringa till Akta och fråga om vi kan sätta stolen som anne.h beskriver, det vore guld i såntfall.
Större bil?? Jo, det kanske vore något... Vi har funderat på det.
Skrivet av  Morran m. 3 barn
Annons:
annons