Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

familjebil?

Skrivet av Helene med Alexander 27/9-03+bf 22/8
Hej!
Vi håller på att titta på en lite större bil. Har en Nissan Almera-01 combicoupe idag. Vi kikar tex på V70 och Citroen C5. En ny V70 känns lite för dyr men prisklassen vi tittar på ligger väl på 150-225 tusen. Har ni några favoriter eller hatobjekt i klassen familjebilar? Tips mottages tacksam.
Mvh
Helene
Svar på tråden: familjebil?

Jag älskar...

Skrivet av  Hanna m twins
....min V70. Skulle inte klara mig utan den nu när jag blev själv med pojkarna och hunden.

Visst är den dyr, speciellt om man äger den själv och har alla kostnader själv...
Men jag ha ägt en hel del Volvo-bilar i olika modeller och kommer nog inte att skaffa mig något annat märke heller.
Jag har aldrig haft några problem med mina Volvo-bilar mer än vanliga slitage-grejer, men det kommer ju på alla bilar.

Det finns folk som säger precis samma sak om andra bilar oxå, men jag gillar Volvo. Tråkig kanske, men stor och trygg är den.
Jag har ägt andra bilar oxå, men har alltid fallit tillbaka på Volvo och nu är det bara det jag tittar på när jag ska byta bil. *ler*

Jag tycker ni ska provköra och känna er för. Kolla kostnaden för vad bilarna kostar att försäkra, skatta för serva osv osv.. Det ska kännas bra för er att köra runt i bilen, och ska passa era behov med allt ifrån utrymme till tillbehör.
Nya bilar är ju i regel "ganska lika", så det är bara att provköra och provköra och provköra. Det är ju liksom den roligaste biten i att byta bil. ;-)

Kram!
 

Opel Meriva

Skrivet av  Mimmi
en helt suverän bil!!! Vi måste tyvärr (nja, inte tyvärr pga orsaken till det) sälja vår, för vi ska ha barn nr.4, men den är helt perfekt! Liten, lättkörd, man sitter högt och rymmer otroligt nog, mycket bagage, trots den lilla storleken. Har man dessutom "bara" två barn är den super, för då skjuter man ihop sätena bak och de två passagerarna där bak har riktigt bra utrymme.

Jag har suttit nästan enbart bak, pga av babyn. Och man sitter såå skönt, väldigt bra benvinkel. Och vi har åkt långa sträckor (90 mil på en dag), inget att klaga på.

Tilläggas ska att vi har en turbodiesel. Drar endast 0.57 i soppa, blandad körning. Och riktigt drag i motorn!!!
 

låter helt perfekt, vad

Skrivet av  Johanna
kostar en beg sådan?
(Har sett annons på den nyligen och är jätteintresserad)
 

tillägg:menar nybilsannons i föräldratidning

Skrivet av  Johanna
j
 

ingen aning...

Skrivet av  Mimmi
mannen säger ca 130 000 för en vanlig bensinare utan utrustning. Han tror vi ska få minst 160 000 för vår...
 

Ford Mondeo

Skrivet av  EE
Vi har en Mondeo som vi är helnöjda med. Gott om plats både i fram- och baksäte, plus större lastutrymme än V70. Den är inte lyxig på något sätt, men skön att köra och billig i drift. Vi betalade runt 120000 för vår -01.a.
 

Opel Omega

Skrivet av  VFR 400R
Den är stor och rymlig,och bakhjulsdriven.
Lastutrymmet sväljer en hel del.
 

Artiklar från Familjeliv