Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Större bil

Skrivet av Morran m. 3 barn
Har 3 barn, två bakåtvända bilbarnstolar + en bälteskudde och behov för att få plats för barnvagn (sulkymodell).
Vill ha en bil som är bred i baksätet, ingen airbag i fram (el. urkopplingsbar), bra diesel motor, bra vore även om bil hade extra säten i en tredje rad som gick att fälla upp på ett smidigt sätt el. lätt att ta ur och sätta tillbaka.
Pris, runt 200 000:-
Någon som har något vettigt förslag?
Svar på tråden: Större bil

Om jag vore du...

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
skulle jag reka marknaden på begagnade mpv:er. Tror PPP (Eller var de PSB?) här innne gjort en lista över modeller osv som finns på marknaden. (kolla med sökfunktionen). Några modeller värda att titta på är Crysler Voyager och tvärsammarbetet Seat Alhambra/Ford Galaxy/Volkswagen Sharan
 

Blä!

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Var nog lite otydlig i mitt första inlägg!
Vill inte ha en Alhambra, Sharan, Caravelle, Galaxy, Windstar, Voyager, Transport osv (MPV)
Vi har haft en Ford Windstar och den var visserligen jättebra men lite väl stor. Funderar mer åt SUV hållet typ Volvo XC90, Nissan Patrol osv
Behöver mer SUV tips!
Tack för att du tog dig tid att svara!
 

Tillägg!

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Inser naturligtvis själv att vi inte får en XC90 för 200 000 + men frågan om det är värt att vänta med att byta bil ett par år för att kunna köpa just en XC90, är den värd sina pengar?
Nissan Terrano, hur är den? (Nissan har ingen vidare hemsida om man vill ha lite "sitt" komfort mått)
 

Suzuki XL7

Skrivet av  PPP
Du får en ny XL7a för sisådär 230kkr. Med sju säten.

suzuki.se

Fråga om du undrar något, eller sök efter något av alla mina inlägg om vår XL7a. Trevlig bil. Inte perfekt, men vilken bil är det?
 

Men du...

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
suvar är inte så stora som de ser ut...de är liksom bara höga och rymmer sällan mer än en kombi. Trist men sant.
 

Men är inte SUV:arna...

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Bredare i baksätet? Jag känner mig nämligen så jäkla inklämd mot dörren *s*.
 

XL7

Skrivet av  LottaJ
XL7 är en lång smal bil skulle man kunna säga. Så baksätet är ganska smalt. Däremot är skuffen enorm ifall man inte har bakre sätesraden uppfälld.
 

Windstar större...

Skrivet av  Bengt
Provkör en Alhambra, Sharan eller GAlaxy. De är inte så mycket större än en vanlig kombi typ V70. De är dock högre och lite bredare.
En Voager upplevs som betydligt mer busslik än en av de vanligare europeiska MPV..
 

Har en Passat

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Och jag vill helst inte ha någon VW mer. Är så störd på att den alltid immar igen m.m
 

Min bil, fast

Skrivet av  Signe
det är ingen disel i den, en caprice.
 

Provåk

Skrivet av  ullisullis
Mitsubishi Pajero. Den är inte lika dyr som Toyota Landcruiser. Ford Explorer kanske? Eller Hyundai Santa Fe. Hyundai Terracan kommer med facelift snart...

Nissan terrano är ganska liten. Jeep Grand Cherokee då? Kolla lite på bilannonser och åkt till nån bilfirma som säljer din typ av bil.
 

Artiklar från Familjeliv