Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge kan man ha förvärkar egentligen?!

Skrivet av *Annsan v 39*
Började smått för exakt 1 v sen som hugg i bäckenet, nu har jag sammandragningar hela tiden som gör ont, jag har "mensvärk" i ryggen, ont i benen till och från, magen smärtar, igårkväll var det som värst, fast jag satt lugnt framför tv:n så hade jag så ont, det högg till (kändes som om någon slet och drog i livmodertappen). Idag känns det lite bättre. Hur vet man som förstföderska när man ska ringa förlossningen, jag har ingen aning om nånting känns det som, förutom att jag har såna förvärkar, är det någon som vet hur länge man kan ha förvärkar??? Hörde att man kan ha det i flera veckor innan det blir på riktigt? Hur ont ska det göra innan man ringer förlossningen?
Svar på tråden: Hur länge kan man ha förvärkar egentligen?!

Har du onda sammandragningar

Skrivet av  Åsa bf 2/7 (v30+6) och Oskar 001113
skall du ringa förlossningen. Bättre ringa en gång för mycket än en gång för lite


Kram
 

Har en vänn ...

Skrivet av  Johanna v.37
som oxå hade sådana förverkar hon hade dem ungefär i en vecka tills dom riktiga satte in men hon vart jätte osäker jag tror hon åkte ut och in 3 ggr till förlossningen innan hon fick stanna och lill bebben kom ......

Men är du osäker så ring till förlossningen bättre ringa en gång för mycket än en gång för lite :)

Lycka till ;)
 

Haft så till och från i 2-3 veckor...

Skrivet av  Daniela, BF på fredag!
...ingen bebis här än. Fick för(?)värkar "regelbundet" igår kväll i några (4) timmar men det var en halvtimme emellan ungefär. Dessa gjorde alltså ONT men jag tänker i alla fall inte ringa förrän jag inte står ut att vara hemma längre. Du märker definitivt om det är riktiga värkar, de känns verkligen. Man kan inte missa när det är dags. Hur lång tid har ni in till sös där utifrån? Ring när de gör jätteont och har 3-5 minuter emellan, och sitter i runt 1 minut.
 

Tråkigt nog så kan man...

Skrivet av  Ulrika v.36
ha förvärkar i ett par veckor innan.
Alltså sådana som gör riktigt riktigt ont.
Tycker också du ska ringa förlossningen o höra !
Lycka till!
 

länge

Skrivet av  Kristina
det kan gå en vecka efter att man har börjat få värkar och sen händer ingenting och det kan även gå veckOR och inget händer ELLER så går det fort. Finns ingen bestämd tidsram. När väkarna är tära och kommer med jämna mellanrum och det kommer med typ 2-3 minuters mellanrum och varar mer än 60 sekunder eller mer så KAN det vara dags att tänka på att åka till BB.
 

Vet inte hur länge

Skrivet av  Marianne
men jag hade förvärkar under en och en halv dag ungefär innan de blev regelbundna och jag tog det säkra före det osäkra och åkte till förlossningen.
Och det var tur eftersom våran lilla Linnea sedan kom med en väldig fart,fast det är tydligen ganska ovanligt att det går så pass fort som det gjorde för oss när det är första barnet.
Men det är väl väldigt olika en del har som jag att det går fort andra kan ha känningar i flera dagar.
 

Artiklar från Familjeliv