Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blödde ni efter hormonspiralen?

Skrivet av P.
Jag satt in hormonspiral för en vecka sedan. Jag blödde lite dagen efter. Nu har det börjat blöda igen, inte mycket. Har ni varit med om detta? Hur mycket/länge blödde ni när ni satt in spiralen?

P.
Svar på tråden: Blödde ni efter hormonspiralen?

När jag satte in min spiral

Skrivet av  Emilia

så blödde jag varje dag i 3 månader efteråt (har inte din bm informerat dig om att man kan ha småblödningar i 3-6 månader efter att man satt in spiralen?), sen slapp jag mensen. Sen kom den tillbaka igen i några månader och nu är jag "mens-fri" igen :o) Så dagliga småblödningar, mensvärk och finnar mm hör till! Om det är Levonova du pratar om alltså..? Kopparspiralen har jag ingen erfarenhet av.
 

Oj, såg nu att du skrivit att det handlade om hormonspiralen! (imt)

Skrivet av  Emilia
:o)
 

Jag hade

Skrivet av  Protan
småblödningar i c:a tre månader. Sedan försvann de och kom inte tillbaks. Ingen mens på fyra år-underbart!! Ge inte upp för snabbt om blödningarna envisas. De brukar försvinna för de flesta.
 

Jag satte oxå in för en vecka sen...

Skrivet av  Linda & Filiph 000215
och jag har blött till och från hela veckan.
Det ska gå över säger de som vet.
Blödningarna gör mig inget men att ha så hysteriskt ont hela tiden tycker jag är jobbigast.
 

Ja, konstant

Skrivet av  Utless
Hej!
Jag satte in levonova för snart ett halvår sedan och blöder fortfarande. Enstaka dagar under menscykeln är blödningsfria. Nu börjar jag bli utless på detta. Men jag ger mig inte utan hoppas på att det blir bättre. Ska tillägga att jag satte in spiralen för att jag hade besvärlig och riklig mens och använder man den i det syftet kan blödningsperioden vara ganska länge. Det behöver inte alls bli så för dig. Lycka till!
 

Jadå!

Skrivet av  Zara
Jag hade småblödningar varje dag i en månads tid, efter det att jag att in min hormonspiral. Sedan hade jag mens som vanligt utan mellanblödningar. Efter tre månader försvann också mensen, och nu har jag varit helt blödningsfri i tio månader.

Mellanblödningar ska man ha när man precis satt in en hormonspiral, så det är bara tecken på att allting är som det ska.
 

jo man kan göra det

Skrivet av  qp
blöda ett tag efteråt alltså. Så fick jag förklarat för mig när jag satte in min horm.spiral.
Jag blödde i två tre mån lite grann och av och till, och det är ingen höjdare, men men så kan det vara.Blir bättre sen och jag trivs bra med min spiral.
 

Hur var era blödningar innan spiralen? (imt)

Skrivet av  embla
.