Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

¨cerazette någon?

Skrivet av Anna
Är det någon som har erfarenhet av cerazette minipiller? Jag har det nu men är allt annat än nöjd, har småblödningar mest hela tiden + att sexlusten är som bortblåst och det har aldrig varit så i hela mitt liv.
Är det någon som känner igen sig och vad gjorde ni i så fall?
Har ftänkt byta sort eller kanske sluta helt men bläää, vad jobbigt allt känns just nu... Snälla någon som har tips???
Svar på tråden: ¨cerazette någon?

Hör med bm

Skrivet av  wonder
Hej där!

Jag skulle vilja råda dig att höra med din barnmorska om saken. Vet att det finns flera sorter, men har inte ätit minipiller själv. En kusin däremot har gjort det och hon bytte flera gånger innan hon blev nöjd. Lycka till och hoppas det löser sig!

Hälsn
 

Jag åt o jag slutade

Skrivet av  Mina
Med Cerazette... Mitt sexliv TOKDOG!! Helt bortblåst!! Redan efter 10 dagar.. o innan har jag vart väldigt aktiv.. både själv o med partnern.. Det var inte värt det så jag slutade illa kvickt.. Har ätit p-piller förr så därför visste jag att det inte skulle bli bättre... Nu har jag åter kommit tillbaka.. gjorde det redan efter ett par dagar... o känner att jag är en människa igen :-)

Vad man sak ha istället? Vet inte.. Jag sak nog sätta in en vanlig spiral men har inte gjort det ännu... Har säkra perioder o avbrutna samlag o än så länge fungerar det jättebra..