Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån mer..

Skrivet av Maggan
som är trött på allt strul med piller, kondomer och (o)säkra perioder? Nä.. när jag har fått mina barn som jag vill ha ska jag "knipsa". Nån som tänker som jag? Jag är inte mycket för hormonella preparat..
Svar på tråden: Nån mer..

jag vill men...

Skrivet av  aa
är för feg...gillar inte operationer...jag skulle vilja att min man gör det men det har jag inte ens sagt till han...kan inte äta p-piller så vi använder kondom och det är lite bökigt ibland...
 

Skrivet av  Protan
resonerade jag med, vågade inte. Jag hade aldrig varit sövd eller gått igenom en operation förut, så jag var jättenervös. Men narkosläkaren var en underbar man, som lugnade ner mig, och det hela var över på ett kick. Du behöver inte vara rädd för själva operationen!!!
 

jo...

Skrivet av  Linda
jag skulle nog kunna tänka mig det... verkar inte funka med piller och sånt för mig så... men vi vet inte om vi vill ha fler barn nu iof men man vet ju aldrig... det är ju ett stort steg och det är nog lång tid dit för mig iallafall...
 

Knipsa på du

Skrivet av  Protan
om du känner dig helt säker på att du inte vil ha fler barn. Gör det för din egen skull, inte för makens.
Jag gjorde det, och ångrar mig inte. Skönt att slippa tänka på det hela över huvud taget!!!!
 

jo men visst...

Skrivet av  annica
jag håller med dig, men kan känna att jag har ätit p-piller i 15 år och nu är det min mans tur att bidra till att skydda sig. Kondom är uteslutet, då återstår bara sterilisering av honom....
Det är enkelt att vara man....