Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Biverkningar på hormonspiral?

Skrivet av malle
jag undrar hur ni som anv hormonspiral tycker att den fungerar? Är det någon av er som fått kraftiga biverkningar typ de man kan få av P-piller?? tackar för alla svar!
Svar på tråden: Biverkningar på hormonspiral?

Jag säger det igen..

Skrivet av  Mallan
att för mig funkade det inte. Första halvåret var ok, men sen kom svampinfektionerna, det dåliga humöret, ointresset för både sex och make, torrhet i slemhinnor och allmän tristess. Så efter ett år tog jag ut den och blev en ny människa.

Men det funkar ju för många.
 

Funkar perfekt!

Skrivet av  Pegasus-hormonstinn ;o)
För mig i alla fall...Har haft min i några år nu...och det stora plusset är den pyttelilla mens man har nu förtiden. Hade kopparspiral tidigare under 2 år...men jag vart gravid-gjorde abort...Så då vart jag rekommenderad hormonspiralen...och som sagt...Perfekt...för mig i alla fall.
 

Funkar inte på mig, ska ta ut min nästa vecka..

Skrivet av  Mee
Jag har haft den i över 1½ år nu men har bara haft en massa problem.
Jag har ont, ont och åter ont..
När jag har sex med min sambo så gör det ont ibland + att han känner trådarna sticka honom titt som tätt trots att dom har klippt ner dom lite, dom kan inte klippa ner dom mer för d¨å får dom inte ut den!
Dom har kollat genom UL om den kan ligga fel eftersom att jag har så ont eller om det kan vara en cysta men inget av det!!
Så nästa vecka ryker den!!!
Men min kompis har lika dan spiral och hon mår TOPPEN av den, så det är nog olika från peron till person!
 

Artiklar från Familjeliv