Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 frågor

Skrivet av Berna
Hej. Jag undrar två saker.
1) Jag har haft hormonspiral i ett år nu. De senaste månaderna har jag blivit otroligt deprimerad. Jag rör mig knappt alls, och går helst inte ur sängen. Min man sköter allting. Jag äter inte heller om ingen ger mig mat. Jag har ett liv som varit fullt av problem, med anorexi i 20 år, lättare depression (dystymi) så gott som hela tiden, med svackor nedåt ibland. Jag hade en tortyrförlosning för två år sedan, och utreddes och fick diagnos för Aspergers syndrom i somras. Jag undrar vad ni tror. Är det troligast att min depression beror på mina problem? Eller KAN det bero på spiralen? Jag tycker att det i så fall har kommit lite sent, borde man inte märka det tidigare? Men å andra sidan så har jag inte varit så här deprimerad förut... men, men, inte heller har det hänt så mycket jobbigt och omtumlande på en gång heller...
Snälla, kom gärna med tips. Jag vill helst inte bara testa att ta bort spiralen direkt ifall det inte alls borde vara den, eftersom det kostar en hel del. Men finns det risk för att det beror på den, så är det ju en annan sak.

2) Var finns forumet för "sex och samlevnad"?? Är det det som heter "man och kvinna" eller??

Hejdå och förhoppningsvis god jul
Svar på tråden: 2 frågor
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv