Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir tokig(cerazette)

Skrivet av AnnaSofia med två små
Har nog ätit dem i fem månader och haft mens en gång i början bara. Mår väl ganska hyfsat på dem, men tycker det är så jobbigt att inte riktigt veta om man kan vara gravid eller inte då ingen mens kommer. Har glömt piller vid ett par piller och tagit en gång på kvällen och en gång strax efter lunch (kl 7 tar jag annars) och haft sex några dagar innan. Kan inte tolka min kropp riktigt längre. Vet inte om det jag känner i magen är typ begynnande mensvärk (fast ingen mens kommer) eller om det är äl-värk..eller kanske mindre troligt (men ändå finns oron där) graviditetstecken. *Suck* Är det kanske bäst att sluta och hitta något annat. Vad i så fall. Vill ev. försöka bli gravid igen om ett år. Är det överdrivet nojjigt att ta ett uppehåll i morgon och köpa ett clearblue så jag slipper oroa mig. Om man hoppar över en dag..hur lång tid tar det innan det är "säkert" igen?

Är orolig för att tänk OM jag är gravid. Vad har hänt med bebisen då om jag käkat hormonpiller.

Känner mig låg.

**kram**
Svar på tråden: Blir tokig(cerazette)

Känner igen

Skrivet av  Tina
tankarna från min syster. Hon gjorde uppehåll i ett halvår (bara kondom) men ger nu pillren en andra chans. Men oron för grav. är nu tillbaka och minskad sexlust... Kan tyvärr inte ge dig något råd mer än att grav. testa dig för att bli säker och sedan fundera på andra sätt att skydda dig eller att stå ut...
Kanske skönt att veta att du inte är ensam i alla fall!