Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

was is das?

Skrivet av kopparspiralen
Happ....den 19/8 gjorde jag en kir.abort, och i samband med den satte dom in en k-spiral. Sen dess har jag haft en oerhörd smärta, i stil med mensvärk * 10. Det kan gå någon dag utan att jag känner något större, bara vanlig mensvärk. Men om jag då skulle gå en liten bit i rask takt (några meter) så känns det som att det skaver "där inne", det känns som att den sitter fel!
Sen har jag grönödiskt ont resten av dagen...igen.

Ska det vara så?
Idag dessutom blödde jag pyttelite. Det har jag bara gjort vid nidation och mens (regelbunden, eller i varje fall inte för tidig!!) Kändes som ägglossning för nån dag sen. Vad kan det vara, 19 dagar efter abort?
Kan jag blivit med barn? Eller varför blöder jag? Är det normalt?

Trådarna är dessutom ordentligt långa, ca 2-2,5 cm, och dom KÄNNS klagar sambon på. Vi har sex ofta, ca 2 gånger om dagen, kanske är det därför trådarna aldrig "lägger" sig på sidan som dom sa att dom skulle göra?

Jag har en miljon frågor känns det som...vad skulle ni göra? Någon som har haft det liknande vid k-spiral?
Svar på tråden: was is das?

Du kanske

Skrivet av  Nanna
har åkt på en inflammation i livmodern? Skulle helt klart kontakta läkare o be att få det kollat.
Hoppas att ni använt kondom, annars är risken nog rätt stor att du har åkt på en infektion efter aborten, då är man ju "käsnlig" för sådant.
 

Hrm...

Skrivet av  Kopparspiralen
...kondom? Trodde man slapp det när man hade spiral ;-)
Nej, men skämt och sido, så hade vi inte sex förrän det slutat blöda, ca 1½ vecka ungefär.

Jag får ringa BM på måndag! Tack för svaret!