Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Erfarenheter av p-stav?

Skrivet av Katarina
Har nyligen fått barn och ammar fortfarande men har förstått att det ändå skall gå bra att sätta in p-stav. Är det någon här som har någon erfarenhet av detta preventivmedel? Positivt/negativt! Tacksam för svar
Svar på tråden: Erfarenheter av p-stav?

Jag har haft Implanon

Skrivet av  Jessica m Sebastian f 010625 & Madicken f 040622
Jag satte in den medans jag ff ammade, det var i januari 2002. Tyckte den verkade vara ett bra p-medel då den varar i 3 år. I 3 veckor efter insättningen var jag blödningsfri sen började det med många och låga blödningar, som längst blödde jag nästan 3 veckor i sträck och hade därefter bara några dagars uppehåll och sen kom en ny blödning.

Jag hade hört att det ofta blir bättre med blödningarna efter ca ett halvår så jag bestämde mig för att "vänta ut" blödningarna men efter 15 månader hade det ff inte blivit bättre så då tröttnade jag och tog ut staven.

Så mina erfatenheter av Implanon är inte så positiva, men det finns ju inget som säger att du inte skulle må bra av den, man kan alltid prova, fungerar det sen inte är det ju bara att ta ut den.
 

Se mitt inlägg nedan...

Skrivet av  Maggan
"Ska jag ta ut den?"
 

Bra hitills

Skrivet av  Nickan
Jag satte in min Implanon i december. Efter det hade jag en stänkblödning och sen en mensblödning. Efter feb har jag inte haft nån mens alls och inte så mkt som en flytning. Så väldigt skönt. Vet inte varför folk reagerar så olika.

Man hade en mkt stort och ballt blåmärke efetr insättningen...
 

Artiklar från Familjeliv