Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

F*n va trött jag är på preventivmedel nu! (långt)

Skrivet av Tant röd
Har provat på det mesta nu eller dom som jag kunde tänka mig att prova.
Tog p-sprutan i dec-03, små blödde varje dag fram till jan-04 då jag slutade med p-sprutan. (tog sprutan ihop om att mensen skulle förvinnna efter ett år). Blödde fortfarande efter det att jag slutade med sprutan. I mars i år satte jag in en kopparspiral, då blev blödningarna ännu värre, tog ut den efter en månad. Från juni fram till igår har jag inte blött en droppe! Underbart skönt!
Jag blev rekommendrad av min bm att prova cerzette nu när jag inte blöder något. Sagt och gjort i fredags tog jag mitt första piller. Imorse vaknade jag och konstaterade att mensen eller blödningar har startat och jag har rejält ont i magen.

Alltså jag fattar inte hur min kropp fungerar?! Vilket p-medel ska jag ha? Jag tänker ge minipillrerna en vecka till. Kondom vill jag inte använda, heltrist!
Svar på tråden: F*n va trött jag är på preventivmedel nu! (långt)

fick också

Skrivet av  pysan
helt ofattbart jobbiga mellanblödningar av just Cerazette. Trinovum fungerade bättre, då kom mensen som den ska.

Vad tycker du om pessar? Du kan ju prova ut ett hos gyn och se om det är något du vill köra med.

Jag har gett upp. Vi kör med "säkra metoden" (billingsmetoden med äl-kontroll osv) som verkar funka ganska bra sen flera år tillbaka-men inget att rekommendera för de som blir gravid efter att ha sett sin karl naken.
 

Synd kanske...

Skrivet av  Chrillan
...att du inte gav kopparspiralen lite mer tid. Mina tre-fyra första mensperioder var rikliga, sen stabiliserade det sig och nu blöder jag mindre och kortare tid än innan. (Jag hade ganska riklig mens innan kopparspiralen men jag blev tipsad att testa ändå och jag ångrar mig _inte_).