Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Du som har haft hormonspiral...

Skrivet av J
hur betedde sig din kropp efter uttaget??

Snälla svara!

Min kropp verkar fortfarande hålla på och ställa om sig, fast jag nu är inne på min snart tredje mens.

Jag har konstant mensvärk får rosa (mkt svagt) flytningar ca 2 v innan beräknad mens och ont i svanskotan som ilar ner i benet.

Jag är så trött på det här, den här spiralen (levonova) skulle ju vara´så bra och allt skulle blli precis som vanligt efter uttag på en gång. SÄKERT!!!
Svar på tråden: Du som har haft hormonspiral...

Hm...

Skrivet av  Chrillan
...min kropp blev "normal" på en gång efter uttaget, men jag tror ändå att dina besvär _kan_ hänga ihop med spiralen. Dock tycker jag att du ska ringa till BM eller gyn och diskutera dina besvär, man mår ofta bättre efter att ha fått prata om dem!

Du tror förresten inte att din "mensvärk" är känningar av ägglossningen? Du kan även få en lite blödning i samband med äl.

Jag hade innan barafödandet aldrig några känningar av äl, men efter att ha fött barn (och blivit några år äldre kanske...) så känner jag min äl varje månad. Kroppen ändras hela tiden och jag tror att man många gånger tänker tillbaka på hur det var innan man fått barn.
 

Men

Skrivet av  ano
satte du in den efter en graviditet?
Det är ju så att en del för mindre mens och andra mer och mer ont efter att ha fått barn. Eftersom det kan dröja rätt länge innan hormonerna "är normala" efter graviditet är det i så fall inte säkert att det är Levonovans fel. Därmed inte sagt att inte kan vara så, men det låter långsökt i och med att allt hormon försvinner ur kroppen på något dygn efter uttaget!
 

Ja...

Skrivet av  J
jag satte in den efter en graviditet och tog ut efter 4 år.

Om mina flytningar beror på ägglossning vet jag inte, jag har dom fortfarnde och mensen ska komma på måndag ungefär...

jobbigt är det iaf...
 

Artiklar från Familjeliv