Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

P-pillerfråga

Skrivet av Carris
Jag måste få fråga en sak, och jag tror jag vet svaret men vill höra det från er:)

Om man äter p-piller, vanliga inte minipiller, och inte vill ha mens, kan man helt enkelt bara fortsätta att äta pillren utan uppehåll?
Jag hade Follimin för mååånga år sen, och det är inte aktuellt igen just nu, men jag måste fråga.

De hade 21 piller och så skulle man göra uppehåll en vecka och då fick man mens.
Kunde jag då ha tagit nästa karta direkt och inte haft nån blödning?

Kan man i princip vara helt mensfri om man underlåter att göra uppehåll?
Kanske inte så nyttigt, men i teorin?

Jag har som sagt inga planer på att börja med p-piller igen, vill ha en bebis ju....*s* och det var drygt 11år sen som jag åt dem sist, och då var det inget jag visste att man kunde göra utan om jag visste att mensen skulle komma olägligt så meckade jag med några enstaka piller varje månad för att skjuta fram mensen(typ resa).

Alltså kunde det ju ta flera månader för att ändra mensen nån vecka...och det verkar ju smartare att bara äta vidare....:)

Nån klok som vet?
Eller är det bara jag som är hyperkorkad,kanske?
:)
Svar på tråden: P-pillerfråga

Rätt uppfattat!

Skrivet av  Jenny
Jag hade jättestrul med min mens när jag var yngre och till slut rekommenderade min gynekolog att jag skulle äta just Follimin i ett, alltså utan uppehåll, tills jag fick en blödning och göra uppehåll då istället. Det gick kanske ett par-tre månader mellan mina blödningar på så sätt.

Kanske inte så nyttigt som du skriver, men himla skönt just då. Och ett bra sätt att kunna skjuta på sin mens om man ska göra nåt särskilt.
 

Jo...men

Skrivet av  Helén
Vet inte om det är olika från person till person, men jag gjorde också så förr när jag åt p-piller, när det imellanåt inte "passade" med mens. Men vid de tillfällen då jag hoppade över mer än 1 mens, alltså 2 eller 3, då fick jag mellanblödningar istället. Och det var ju sämre, för de visste jag ju inte alls när de kunde dyka upp.
Så ofta kanske det inte fungerar så jättebra att hoppa över för många på raken, såvida det nu inte bara är vissa personer (som mig) som reagerar så.
 

Tack!

Skrivet av  Carris
Skönt att ha rett upp det, jag har minsann funderat på det mellan varven...när man inte har annat att fundera på så....:)

Tack för svaren!