Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det normalt (Levonova) ?

Skrivet av Carro m fyra barn
Satte in en ny hormonspiral för 2 månader sen ( satte in en i april i år men den vandrade till magsäcken och fick opereras ut ). Men sen dess har jag blödit så otroligt mycket! har mens i 14 dagar, utan i ca 14 dagar och sen mens igen i minst 14 dagar... Har tänkt ge det några månader till men har aldrig haft såna här besvär förut av hormonspiral. Kan det vara nåt fel???
Svar på tråden: Är det normalt (Levonova) ?

va?

Skrivet av  Isa
Kan sånt ske??? Hemskt! Fick du fruktansvärda smärtor eller hur märkte du det?
 

Fruktansvärt ont

Skrivet av  Carro m fyra barn
Jag fick fruktansvärt ont i magen dagen efter insättningen, gick dubbelvikt av smärta. Men sen flyttade det onda på sig, trodde en dag att jag fått blindtarmsinflammation, sen flyttade det på sig igen och då började jag tro att jag var inbillningssjuk för så kunde man ju inte känna... 3 veckor senare gjorde jag en magoperation som jag väntat ett tag på och då hittade kirurgen min spiral inne bland tarmarna i höjd med magsäcken. Tack och lov! Annars hade jag fått genomgå en ny operation och kunnat få skador av spiralen...
 

Har du

Skrivet av  ano
spiral nu med?
Tycker du ska söka hjälp! Sådär ska du absolut inte ha det!
 

jo jag har spiral igen..

Skrivet av  Carro m fyra barn
på inrådan av gynläkaren.. men du har nog rätt att jag måste gå o koll aupp detta.. är inne på 15:e dagen på raken med mens igen :-((
 

Jag blödde i 3-4 mån...

Skrivet av  Ingela
...nästan hela tiden, bara någon vecka då och då med lite mindre. Sedan började det avta för att nästan försvinna helt.
Men jag mådde inte bra psykiskt så efter ett år åkte den ut iallfall
 

okej då finns det hopp

Skrivet av  Carro m fyra barn
då att detta kanske avtar utan att jag behöver ta ut den.. ska ringa gyn och kolla i alla fall vad de säger. tack!