Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

slutade mitt i en karta (p-piller)

Skrivet av Maria
Hej, jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att reda ut lite frågeteckan som jag har. Jag äter Trinovum 21 men hatar egentligen att äta p-piller, mår inte bra av hormonerna + att jag är sugen på ett litet barn till. Hur som helst efter mkt snack med sambo och kursare blev jag mer och mer övertygad om att jag skulle sluta äta p-piller. Så då tänkte jag att om jag slutade den dagen jag gjorde så skulle nog ägglossningen komma i dagarna och vi kunde prova med ägg-test. Mmm, icke- istället kom värsta mensblödningen, jag har riktigt ont i magen nu. Det är klart att det var dumt att sluta mitt i, men gjort är gjort, nu undrar jag är detta mens jag har? När kommer ägglossn då? När kommer nästa mens? Allt blev himla snurrigt. Vore snällt om någon som förståt mitt snurriga inlägg kunde förklara för mig vad som händer just nu. Tack.
Svar på tråden: slutade mitt i en karta (p-piller)

Skulle tro

Skrivet av  Minja + Emma 030129
Att det är mens du har. Trotr inte det spelar så stor roll om du slutar mitt i en karta eller inte. När jag åt Trinovum 21 och slutade för att vi ville ha barn tog det 4 månader innan jag ens fick mens! Så olika kan det vara. Nu kan du ju hoppas på en normal cykel efter denna och då brukar man ju ha äl runt dag 14 (dag 1 är mensens första dag). Men det är inte säkert att du blir helt regelbunden med en gång.
Hoppas mitt svar hjälpt något =)
/
 

Artiklar från Familjeliv