Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Cerazettefråga!

Skrivet av Elin
Fick min mens den 16/9 och började då med Cerazette eftersom jag hade ca 2 månader? tidigare blivit gravid med mina gamla minipiller men fick missfall.
I vanliga fall så har jag mens i ca 5 dar men nu så är jag inne på 10:e dagen som jag blöder!?
Kan detta bero på Cerazetten?
Att dom är nya för mig liksom?
Är det någon annan som har haft så?
Tror inte att det beror på missfallet eftersom jag blödde i 10 dar och efter ca 3 veckor så fick jag alltså denna mens (16/9)!
Svar på tråden: Cerazettefråga!

Ja

Skrivet av  Nollan
Det är troligen pga Cerazetten. När jag började med dom så blödde jag i flera veckor med kortare uppehåll emellan. Sen höll det upp i kanske två månader sen fick jag "mens" igen i en månad, och så höll det på. Inte så kul så nu har jag faktiskt slutat med dom.
 

Ja det kan det

Skrivet av  MammaM
Men hur det blir framöver är svårt att svara på. Alla reagerar så olika. Jag har ätit Cerazette i snart ett år och haft mens 1 gång under den tiden. Då blödde jag ganska mycket i två veckor. Men jag måste säga att det är ganska skönt att inte ha mens alls!
Nu ska jag visserligen sluta med dem men det är pga utebliven lust och att vi börjar bli sugna på syskon.
/
 

utebliven lust

Skrivet av  Tekla med Ronja 17/7 -03
jag har ätit cerazette i ca ett år, började vid efterkontrollen efter mitt första barn.

det tog ett tag innan lust infann sig igen efter förlossningen, men sedan tycker jag att det varit ganska ok fram till att jag fick tillbaka mensen i juni i år. jag antar att det är hormonomställningen efter anmingen som gjort att det förändrardes då. jag misstänkter också att cerazette är en orsak till den minskade lusten (helt utebliven den sista månaden) så jag har också slutat nu i dagarna, i samband med denna mensen och hoppas på att lusten ska komma tillbaka i samband med att tant röd tar sitt pick och pack och sticker.

angående riklig mens så har jag inte upplevt det med cerazette.
 

Artiklar från Familjeliv