Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svamp/irritation

Skrivet av Mollan
av salvan till pessaret vet jag att jag hört man kan få. Själv har jag klarat mig men min pojkvän har haft irritation i form av klåda och att han flagnat fast det nu är 7-8 v sen jag sist använde pessaret. Så fort vi har sex blir det värre och avhållsamheten för att låta det läka har inte direkt gått så bra *skratt*

Har försökt få han att testa salva mot svamp, men han vill ändå ringa läkaren.

Kan det vara svamp tro?? Hade det bara varit irriation av salvan borde det ju gått över nu tycker jag! Jag har inte haft nån som helst känsla av att jag fått svamp så jag tycker det är jätteskumt!!
Svar på tråden: Svamp/irritation

Klart han kan ringa om han känner för det

Skrivet av  marib
men jag är liksom du tämligen övertygad om att han reagerat på medlet.
Det skadar honom inte på minsta vis att smörja med svampmedel några dagar.
Blir det bra så vet ni att du hade rätt, hjälper det inte finns doktorn kvar :-)
 

Men bör kanske

Skrivet av  Mollan
jag behandla mig samtidigt då?

Vad jag har förstått kan ju i alla fall män ha svamp även fast de inte har någon symptom. Är det så även för mig så måste jag ju behandla också för annars lär han ju få tillbaka eländet som ett brev på posten!
 

Svårt att tro

Skrivet av  marib
att det skulle behövas om du inte har några besvär. Han är väl helt enkelt känsligare för medlet än vad du är.
 

Jo men jag tänkte om

Skrivet av  Mollan
det nu är svamp han har, borde inte det kunna smittas över på mig fast jag inte har några symptom?
 

Svamp ska inte smitta

Skrivet av  marib
det är ju ingen sjukdom eg, utan en obalanns i bakteriefloran.
Därför kan den ena klara sig helt
 

Nja,

Skrivet av  Mollan
visas säger det medan andra säger att det kan göra det. Jag har flera exempel själv där min kille (mitt ex) och jag fört det mellan oss!
 

Artiklar från Familjeliv