Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ont av spiral

Skrivet av Camilla
Har den senaste tiden haft mkt mensvärk (utan mens) och igår nästan så ont som förlossningsvärkarna. Har haft spiral i ca 6mnd (levonova). Är det den som spökar?

Ringde sjukvårdsupplysningen och det enda svar jag fick var att ta ett gravtest då det är 2 månader sen jag hade mens.. Tycker ju inte att det verkar så logiskt, man skall ju få mindre mens när man har spiral.. Så dom gjorde mig ju inte klokare.

Har ngn annan varit med om att få väldigt ont i magen av spiral? Kan ju säga att värken går över efter ett par timmar igen.
Svar på tråden: Ont av spiral

Nix - inga känningar sedan \'montaget\'

Skrivet av  lilla A
har lite lite mensvärk vid mens och lite lite värk vid ÄL och ytteyttelite mens...
 

ring gyn!! kolla åt minstone med dem

Skrivet av  Lena
en kompis till en kompis opererades igår pga att spiralen penetrerat livmoderväggen (inte genom den alltså, utan in i en bit) det är ingen fara med varken henne eller livmodern, men ONT gjorde det tydligen i alla fall...
 

Antagligen

Skrivet av  ano
ville de att du skulle göra ett test pga att det finns en liten risk för utomkvedes och det är inte normalt att ha ont på det sättet du besktiver!
Du bör alltså kolla upp det för att utesluta något sådant om inte annat!
 

Jaaaa

Skrivet av  Cecilia
Oh ja, en gång höll jag på att svimma av smärta på jobbet... Ramlade in till de andra och var alldeles likblek tydligen. *skrämde dem lite* (jag jobbar ju med bara män också, så de har ju inte en susning). Jag somnade på golvet... Det gick över efter ett tag. De andra gångerna har det inte varit i närheten av att vara så illa, men det är oftare än mensvärk och minst lika ont.

Jag ringde barnmorskan, men hon sade att om jag inte hade mens så kunde det inte vara spiralen för då satt den rätt ? Hm, jag undrar jag. Jag beställde en tid för att kolla upp den, men de avbokade den ett par dagar senare för de hade inte tid. :( *morra*

Jag har också haft min i sex månader, men nu har det *peppar peppar* varit ganska bra de senaste veckorna.
 

samma här

Skrivet av  k
Jag hade så, och det visade sig att det var spiralen som satt sig fel... fick ta ut den direkt.
 

Jo ...

Skrivet av  susanne
jag hade den spiralen för några år sedan och jag hade också ont ... det trodde dom inte på men tog bort den åt mig när jag skulle bli gravid tänkte jag...
 

Artiklar från Familjeliv