Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur tidigt kan man testa?

Skrivet av Superhemlig
Hur långt innan förväntad mens kan man göra gravtest? Tror jag är gravid trots skydd och kan knappt hålla mig! Ska inte ha mens förrän om tre veckor. Vilket test är pålitligt väldigt tidigt?
Svar på tråden: Hur tidigt kan man testa?

Om du ska ha mens om tre veckor

Skrivet av  
så kan du inte vara gravid!
 

Jo, jag tror jag kan det!

Skrivet av  Superhemlig
Har så fruktansvärt oregelbunden mens så jag har noll koll och känner mig gravid!
 

Tillägg...

Skrivet av  Superhemlig
...glömde skriva att jag tar Ceazette och TROR jag ska ha nästa mens om tre veckor. Har blödningar då och då och vissa är mer menslika än andra...
 

Det är bara det att...

Skrivet av  S-J
... ägglossningen inträffar cirka 14 dagar (12-16 är normalt) FÖRE mens oavsett hur regelbunden eller oregelbunden man är, så ska du ha mens om 3 veckor har du inte ens haft ägglossning än....
 

Är så förvirrad!

Skrivet av  Superhemlig
Jag vet att det inte verkar klokt!!! Problemet är att jag liksom tappat kontrollen på vad som är mens och vad som är mellanblödningar. Det kan lika gärna vara så att jag ska ha den riktiga mensen nästa vecka... Jag har gått efter att vissa blödningar är mer långvariga och rikligare mot andra och inbillat mig att de är riktig mens.

Vet inte vad jag ska tro, bäst jag tar ett test för att vara säker men ska nog vänta några veckor tror jag. I vilket fall tänker jag byta p-piller (eller sluta om det flyttat in en mini) för jag är så trött på att ha "mens" jämt!
 

! ! ! ! ! ! ! ! OBS! Läs detta du ...

Skrivet av  susanne
inga tester visar rätt förrän MINST en vecka 10 dar EFTER (!) väntad mens... LÄS BRUKSANVISNING SÅ STÅR DET KLART OCH TYDLIGT DÄR PÅ SAMTLIGA SORTERS GRAV.TESTER!
Jag testade mig 3 dagar efter väntad mens, visade att jag ej var gravid, blev full på en fest och testade på nytt en vecka senare och då var jag visst gravid ... då har man varit gravid nån vecka...
mvh
 

Jag ska försöka hålla mig!

Skrivet av  Superhemlig
Ska inte testa förrän jag tror att jag skulle haft mens. Jag har ju som sagt dålig koll på mensen som hoppat hej vilt!

Vissa här på FN har faktiskt skrivit att de testat flera dagar innan förväntad mens och ändå fått positivt svar. Konstigt det där med hormoner...
 

jag tog Ceazette!

Skrivet av  Aldrig mer C
Och trodde jag var gravid.

Mådde illa på morgonen, brösten blev som bomber, magen svällde, kändes som hela jag hade svält.

Inte gravid, en biverkning av Ceazetten!
 

Men hallå!!!

Skrivet av  ano
Om du har tre v. kvar till förväntad mens och känner dig gravid nu, blev du det troligen förra mån!
Man kan ha en menslikn. blödning trots grav. I så fall kan du testa dig direkt!!!
 

Artiklar från Familjeliv