Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Norlevo - akut p-piller?

Skrivet av Mia
Hej! Mitt första inlägg på allt för föräldrar och det ska handla om något som är enormt stressande för mig. Jag och min sambo råkade ha oskyddat samlag (avbrutet) samlag på dag 9 och 10 i min menscykel. Började sen tänka efter vad vi pysslade med, hur osmart är jag????. Vi har en 9 månaders och jag är inte sugen på att ha en till så tätt. Har inte slutat amma och ej fått sova en hel natt än. Så jag tog dagen efter piller. Men nu går jag bara och tänker på ifall jag är eller blir gravid, har 32-33 dagars intervall mellan mens vilket innebär att min ägglossning kommer senare så sannolikheten borde inte vara så stor. Men idag fick jag en blödning 5 dagar efter jag tog pillren, vet att det är vanligt med mellanblödningar som biverkningar. Men allt jag vill är att veta, få klarhet över läget. Jag söker efter symtom hela tiden som illamående, mensverk etc.Detta gör mig galen, jag längtar tills jag kan testa mig.
Svar
Sannolikheten är nog liten
att du skulle vara gravid :-)

Japp.. du kan få en mellanblödning.. det fick jag sedan kom mensen normalt :-)
Skrivet av  Hemlisen
hoppas det...
Det tror (och hoppas jag oxå) är dock en liten hypokondriker och tror att allt drabbar mig. Ett barn är underbart och en gåva så jag borde inte stressa. Men det är inte läge för ett till just nu. Tack för svaret, det fick mig faktiskt lite tryggare. :-)
Skrivet av  Mia
Min yngsta dotter brydde sig inte....
ett dugg om att jag tagit Norlevo!!
Vi hade ETT oskyddat samlag och jag tog Norlevo helt efter bruksanvisningen.
Så lillan är 1 på 200 och precis så underbar är hon också!!! Är nu jätteglad att det inte funkade, men har samtidigt lite dåligt samvete att jag faktiskt tog de där pillren.

Detta var kanske inte det svar du ville ha, men så blev det för mig. Men håll även i tankarna att risken ändå är ganska liten så troligtvis är du inte gravid.
Skrivet av  Tvåbarnsmamma
Min mens hoppade över
en gång efter att jag tagit ett Norlevo piller...
Skrivet av  Ankan
Äntligen mens!
Hej!

Ville bara informera att nu har jag äntligen fått mens. Den hoppade över ett varv om man säger så. Jag kan andas ut, puh! Ville inte ha en tätis just nu, känns skönt.
Skrivet av  Mia