Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är såå trött...

Skrivet av Spiral-hjälp tack!
på hormoner.. Om det nu är det vill säga!! Jag har haft en hormonspiral i 3½ år, det har funkat kanonbra dom första 3 åren. Men nu har jag börjat märka (nåja.. börjat och börjat.. det märks med besked!) att humöret är uruselt, svänger upp och ner och jag får mindre trevliga aggressiva utbrott, är irriterad och deppad, jag får migrän igen (fick det varje månad med p-piller) och dessutom så har jag haft en cysta för ett tag sen. När jag hade den kände jag mig gravid, uppblåst och mådde illa varje morgon. Det kommer tillbaka nu igen oxå.
Är det någon som känner igen sig i det här? Kan det vara spiralen som spökar?? Jag funderar på om det kan vara så att kroppen tål hormonerna ett tag, sen så blir den "mätt" på dem, kan det vara så?? Får inte äta p-piller igen pga min migrän, vad finns det för andra bra alternativ? Läste lite om Persona längre ner? Det kanske vore nåt?
Svar på tråden: Jag är såå trött...

Tyvärr inget vettigt svar

Skrivet av  Anna
men jag tycker själv det är så tråkigt när jag inte får svar på min inlägg. Tänkte att jag skulle visa att vi läser här inne!!!

Hoppas verkligen att någon kan tipsa dej, jag har själv en hormonspiral och hoppas att det ska fortsätta fungera så här bra (haft den drygt ett år) för det är så SKÖNT att slippa tänka på den!!

Lycka till!!
 

Hej

Skrivet av  Spiral-hjälp tack!
och tack för svaret, jag håller med dig, det är urtrist att skriva nåt o inte få nåt svar. Men visst, det kanske inte är alla gånger det går att svara.
Jag ringde min BM o frågade ang spiralen o humöret, hon sa att det lät som om jag borde ta ut den, så jag har fått en tid för o diskutera det hela. Men det är ju det.. känns som om välja mellan pest eller kolera.. mensfritt och svängande humör eller mens o risken att bli gravid. (vill inte ha kopparspiral och kan inte äta p-piller) Får se om jag hittar nåt bättre. Följer Persona-diskussionerna här med stort intresse!!
 

Staven i armen

Skrivet av  Ankan
får man inte så mycket hormoner av.
 

Artiklar från Familjeliv