Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hormonspiral????

Skrivet av Anna
Jag satte in en hormonspiral i mars i år. Det har fungerat jättebra, har knappt haft någon mens bara lite ljusrosa flytningar. Nu för några dagar sedan fick jag en enorm mensvärk och har ganska ordentlig mens? Vad har hänt, kan det vara så, först knappt någon sedan kommer det ordentligt? Kan spiralen ha åkt ut? Bör jag kolla upp det eller...?
Svar på tråden: Hormonspiral????

Du kan ju ringa MVC och höra

Skrivet av  en annan Anna
eller vem du nu var hos och fick den insatt. Mest troligt är det väl ingen fara, men det känns ju alltid tryggare att höra efter. Jag hade ringt.

Jag har också hormonspiral och jag har
ANTINGEN väldigt korta cykler (21-23 dagar) och i så dall har jag brunaktig flytning varannan gång och riktig mens varannan gång (bara 2-3 dagar varje gång)
ELLER så har jag superlånga cykler, (44-47 dagar) med en mellanflytning som är brunfärgad mitt i....
 

Ja

Skrivet av  ano
får man plötsligt ont och kraftig mens ska det kollas upp!
Ring Mvc!
 

Jag hade ingen mens alls...

Skrivet av  Ankan
när jag hade min hormonspiral. 3år.
Däremot tycker jag att du ska känna efter ifall du känner trådarna! Gör du inte det, bör du ringa MVC!
 

Mensen?

Skrivet av  Nån annan
Min mens försvann när jag satte in hormonspiral men återkom ca 10 månader senare. Det är inte alls ovanligt enligt min bm.
 

I dag ska jag till MVC

Skrivet av  Anna
och kolla så den sitter på plats. Jag ringde och hon ville gärna att jag skulle komma dit och titta för säkerhets skull. Hon sa att det kan hända att man börjar blöda efter ett tag och att det inte var något konstigt men...

Mvh
Anna
 

Artiklar från Familjeliv