Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Cerazerre?

Skrivet av Pillan mamma till 4:a gullungar
Är det någon som har povat dom? Jag fick dom utskrivan för en vecka sen har nyligen fått barn. Nu har jag ätit dom i över en vecka och jag har haft mens sen jag började äta dom. Någon som har någon erfarenhet att dela med sig? Hur länge är normalt att blöda innan det ställer rätt sig? Det jag tycker är konstigt är att blödningen förr har ökat än minskat dom senaste dagarna.
Svar på tråden: Cerazerre?

Jag äter dem

Skrivet av  Också Cerazette
Jag har provat de flesta p-medel och åkte på de flesta biverkningarna direkt; dagliga blödningar under flera månader i sträck, mensvärk, acne, illamående etc. Efter att jag slutat med p-sprutan så har jag haft mensvärk och småblödningar ganska ofta, men så började jag med Cerazette för 5 veckor sen och blödningarna och mensvärken upphörde direkt! Jag har INGA biverkningar alls och är jättenöjd. Har inte blött en droppe sen jag började med dem!
 

Jag...

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
åt dem två månader. Hade konstanta mellanblödningar, taskigt humör, ingen sexlust och sköra slemhinnor.
 

jag åt dem ett år

Skrivet av  MammaM
Fördel: Hade mens en gång på ett år, visserligen i två veckor men det var det värt.
Nackdel: Ingen sexlust. Tålde dem inte, har fått jättesköra slemhinnor som gör samlag omöjligt och smärtsamt. Medicinerar nu bort det med östrogen och har slutat med Cerazette.

Hur de funkar för just dig är svårt att säga.
/
 

Japp, har provat och gett upp

Skrivet av  Nollan
När jag började med dom så blödde jag från och till i flera veckor. Sen höll det upp helt i kanske två månader sen fick jag blödningar igen i över en månad, och så höll det på. Uppehåll två månader, blödningar i en månad.
 

Jag har ätit två kartor...

Skrivet av  Nina
och har inte fått ngn blödning - mensen had einte hunnit tillbaka innan jag började.

Mår bara bra av dem förutom att jag misstänker att jag får en kraftigt ökad aptit av dem och därför tänker jag sluta nu...Min dotter är 6 mån så jag ska väl inte amma mer än ngt halvår till så då kan jag ju sen återgå till vanliga piller (Desolett) som jag inte får ngn som helst biverkning av! Men som sagt - i övrigt har jag inte märkt ngt negativt med Cerazette!!!
 

Har ätit dem

Skrivet av  Cammis
i snart ett år och är helnöjd.
Inga biverkningar direkt och INGEN mens.

Min dotter provade också, men hade konstant huvudvärk så hon slutade och huvudet blev bättre..

Som allt annat, väldigt olika hur man reagerar