Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge har ni blött med hormonspiral?

Skrivet av jennifer
Jag har precis passerat 2 mån med blödningar varje dag. Ibland mer och ibland mindre men så trist det är. BM sa att upp till 6 mån var inget ovanligt men jag har verkligen INGEN lust att blöda i 6 mån...

Ska på kontroll om ca 1 mån.

Är det värt att fortsätta med spiral? Finns det ett ljus i slutet av tunneln?
Svar på tråden: Hur länge har ni blött med hormonspiral?

Jag blödde inte alls

Skrivet av  lilla A
Du menar att du blött i två månader efter insättning? Det hörde jag inget om innan jag valde.... Hmmm...

Jag hade bara en liten blödning samma dag som \'monteringen\' sedan inget alls. Nu har jag 2-4 dagar med lite lite mens, och ca 45 dagar-cykler.

Jag hoppas verkligen det "rättar till sig" för dig snart!!!
 

ja, jag börjar bli lite yr i huvudet nu :-)

Skrivet av  jennifer
lågt blodtryck har jag också, undrar om det hänger ihop. Kanske vore idé att börja äta järntabletter...
 

ljuset i tunneln finns

Skrivet av  pillerillan
Jag blödde också varje dag i ett par månader men efter det har jag knappt haft mens alls. Möjligtvis lite då och då men då räcker det med troskydd. Det är visserligen väldigt oförutsägbart men såpass lite att det inte blir någon katastrof om man inte är med på det.
Är supernöjd så ge inte upp!
Inga biverkningar överhuvudtaget :)
 

Nej, inga andra biverkningar heller :-)

Skrivet av  jennifer
då väntar jag och står ut! Tack!
 

1 dryg månad

Skrivet av  Marie m Moa 0006, Tilda 0201 och Stina 27/5
sedan ingenting. Inga andra biverkningar, underbart nöjd!
 

6 månader

Skrivet av  71:an
Jag hade blödningar i 6 månder praktiskt varje dag. efter sex månader slutade mensen komma, men då halkade spiralen på sned så då kände jag av den hela tiden så jag tog ut den. Nu har jag p-stav helt otoligt har blött 6 dagar sedan dec -03
 

hum...det låter inget vidare...

Skrivet av  jennifer
jag känner nog också av spiralen...usch, jag kanske ska ringa och flytta på besöket...suck! Tack ändå!
 

6 mån

Skrivet av  Levonova
blödde jag, sen upphörde ala blödningar. Ingen mens, ingenting... förrän ca 5 månader senare. Då kom mensen tillbaka men då blödde jag ytterst lite i ca 3-4 dagar en gång i månaden. Jag tog dock ut spiralen ändå eftersom jag fick svår acne av den.
 

Artiklar från Familjeliv