Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blödningar efter p-spruta

Skrivet av P.Sprutan
Hej!
Jag slutade med min p-spruta för snart 1 år sen efter 5 års användning.Nu har mensen kommit igång och herregud det är blödningar som inte är av denna världen,ringde Gyn och fick en tid i början på Nov.Nu tar jag cyklo-f men det hjälper knappt.Undrar om det är nån som har fått som jag efter att ha slutat med slrutan?har aldrig någonsin blödit så mycket innan jag började med den.Dessutom på 6.e dagen blöder jag lika mycket som dag 1.Hon på gyn sa att hon hört många som fått liknande blödningar.
Svar på tråden: Blödningar efter p-spruta

Oj...

Skrivet av  Mississ
Låter inte kul,hoppas jag slipper det.Jag tog min sista spruta i juni förra året och jag har inte fått min mens än....tur att man inte tänker skaffa fler barn.
 

Har hört likadant...

Skrivet av  lilla A
Det var en av anledningarna till att jag valde hormonspiral i stället....
 

Ja, jösses, ja...

Skrivet av  blodbrist - javisst!
... jag tokblödde (fick byta skydd minst en gång i halvtimmen, ibland oftare) i princip oavbrutet i tre månaders tid, krävdes primolut för att få stopp på det (vilket skett med besked, för nu har jag inte haft en endaste blödning på över ett år, hmm, seriöst uppfuckade hormoner i mig)...

P-spruta kändes som ett bra alternativ när jag började med det, men nu, med facit i handen, känns det som ett dåligt val... Inte kul att nu, vid 35 års ålder och när man hittat rätt man inte kunna få igång skiten igen... :o/ Tog sista sprutan, hmm, ja, 2002 på våren nångång...
 

Artiklar från Familjeliv