Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kopparspiralfråga

Skrivet av Fyrbarnsmamma
Jag satte in en kopparspiral för en dryg månad sedan och har fortfarande blodblandade flytningar. Är det någon som känner igen att det ska vara så här eller är det något fel tror ni? Tacksam för svar!
Svar på tråden: Kopparspiralfråga

Hej

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig. Eftersom jag hade blodblandade flytningar i bara två dagar. Efter att ha satt in k-spiral. Men om du är orolig eller fundersam så tycker jag att du ska ringa och prata med dem. Det är det enda råd jag kan komma med. Hoppas att någon annan kan komma med något bättre svar.
 

Jag med!

Skrivet av  Tovan
Hade precis tänkt att ställa samma fråga!
Jag satte in min kopparspiral för två veckor sedan och blöder lite hela tiden. Börjar fundera på om det kan vara mens...fast det är inte så mycket blod egentligen. (Jag hade min första mens för tre veckor sedan efter grav.)
Jag har haft KS innan och kommer ihåg att jag hade en del mellanblödningar men inte så här mycket. Jobbigt!
Känner också en molande värk ungefär som mensvärk större delen av tiden. Skumt. Får väl se om blödningen går över. Annars kanske man ska överväga hormonspiral ändå trots att jag inte vill ha hormoner i mig. Men detta blödande är ju inte så kul.
 

Jag

Skrivet av  Blodiga Lisa
satte in min för fjorton dagar sedan och blödde de två första dagarna, hade uppehåll en dag och sedan dess blöder jag som en stucken gris. Jag ringde BM som sade att det är vanligt att man blöder till och från fram till första mens och sedan upphör den "övriga" blödningen. Jag hoppas att hon har rätt, för jag börjar allvarligt tro att jag fått blodbrist, blek som ett lik och supertrött.
 

Kolla upp det!

Skrivet av  Morsan
Det kan vara en livmoderinfektion. I så fall behöver du antibiotika och dessutom skall spiralen tas ut. Kontakta din barnmorska eller en gynekolog.
 

Artiklar från Familjeliv