Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

håravfall av levonova?

Skrivet av Anne
Jag har börjat tappa otroligt mycket hår ung samtidigt som jag satte in levonova för 1 månad sen. Kan detta ha samband. Jag ammar mitt 4 månaders barn. När jag ammade mitt förra barn tappade jag också otroligt mycket hår en period, åt då exlutena ett tag. Har det med proparaten eller amningen att göra?
Någon som har drabbats av detta? Hur lång tid efter du satt in den kom problemen?
Svar på tråden: håravfall av levonova?

Jag tror inte

Skrivet av  Moa
det har med levonovan att göra.
Jag tappade massor av hår efter båda mina barn, ett tag efter jag slutat amma. Med första bara någon månad efter jag slutat amma, då hade jag ingen hormorspira. Med andra över ett halvår efter jag slutat amma. Och då hade jag levonovan sedan länge.
 

Man brukar säga som så här:

Skrivet av  lilla A
under graviditeten står hela kroppen inställd på "tillväxt" vilket gör att du då tappar mindre hår än normalt, när du sedan har fött, ramlar lika mycket hår "som vanligt" av igen PLUS det som inte trillat under graviditeten. Så egentligen tappar de flesta inte MERA hår utan bara allt det som suttit kvar under graviditeten liksom....

hängde du med??
Jag tappade otroliga mängder hår under min amningstid, men summa sumarum hade jag ju inte mindre eller tunnare hår då, fast jag tappade så himla mycket, så på mej stämde det i alla fall.
 

kanske stämmer..

Skrivet av  Anne
för jag fick mycket tjockare hår under graviditeten. Synd att det är så att man ska tappa det. Jag som gladde mig åt att jag fått så tjockt och välmående hår. Nu känns det som om jag ska bli flintis.