Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej !

Skrivet av Anonym
Är det nån här som blivit gravid när ni använt p-piller? Jag äter Trinovum 21 (har gjort det i 9 år)och mensen har alltid kommit på rätt dag. Helt plötsligt är min mens 3 dagar sen!!??
Vi har redan 2 barn och vi hade bestämt att det får räcka. Problemet är nu att OM jag är gravid så vill min sambo att jag gör abort... jag tror inte att jag skulle klara av det :( Jag menar visst det var väl inte det bästa som kunde hända men det är väl ingen katastrof som mmin sambo tycker. Är orolig för att jag är gravid och att det kommer "sabba" vårt förhållande om vi inte kan enas...
Svar på tråden: Hej !

Testa..

Skrivet av  Ursula bf 24/1
så vet du säkert innan du börjar bekymmra dig för hur ni ska göra. Det är ju inte helt ovanligt att bli gravid med p-piller så risken finns ju.
 

Ännu en ggr

Skrivet av  maria
en man som inte kan som vi kvinnor förstå ta till sig info om att inget hormon pmedel är totalt ,säkert, Ge honom tid om du nu skulle vara gravid , för som du skriver en trea är ingen katastof långt därifrån Och hur ni ska göra sedan och i fortsättningen om du nu inte skulle vara gravid Ja ta ett snack med din man om fertilitet o p.medel ge honom den info han nu saknar , Men döm honom inte för han agerar bara som okunnig,
 

Tack för era svar !

Skrivet av  Anonym
Har mensen inte kommit till på Måndag (på Tisdag ska ju jag annars börja på ny karta)så ska jag testa då.
Ska försöka att inte oroa mig iförväg och försöka prata med min sambo. Det är inte lätt när han är så enkelspårig i sitt tänkande. det är nästan som om han anklagar mig för att ha slarvat med pillrerna och att vi borde använt kondom..
 

Om något...

Skrivet av  Bara jag
...kommer att sabba förhållandet, så är det om du gör abort för att han vill det. Jag förtsår inte hur en del kan föreslå abort så lättvindigt, som om det var lika enkelt som att ta bort ett födelsemärke. Tror han att det skulle vrida klockan tillbaka och att ni sen kunde gå vidare som om inget hade hänt??? Med full förståelse för att han kan känna sig chockad - gör inte misstaget att bagatellisrea hans känslor - men sätt inte hans känslor över dina egna.
Och om du nu inte skulle vara gravid den här gången, så gör klart för honom att du faktiskt KAN bli det, och att du inte har för avsikt att göra abort bara för att han tycker det.
 

Hej

Skrivet av  Anonym
Idag pratde vi igen och han är benhård på att han inte vill ha någo barn iaf inte på flera år. Om han "tvingar" mig till abort så kan jag definitivt inte garantera framtiden för vårt förhållande. Jag känner att detta var inte meningen men om det finns en bebis därinne så kan jag inte ta bort den. Varför skulle jag ? Jag förstår att detta är jobbigt för honom men jag vill inte göra abort bara för att han inte känner för att bli pappa JUST NU!
 

Han kan inte...

Skrivet av  Bara jag
...tvinga dig, så om du känner så starkt emot abort så skickar jag lite styrkekramar till hjälp för att klara av den diskussionen med honom. Var stark och var dig själv, så ordnar det sig.

Men du, har du testat än? Skriv och berätta hur det går.
 

Hej!

Skrivet av  Anonym
Ska testa imorgon men är nu ganska säker på att jag är gravid då det börjat att komma mjölk ur brösten...
Jag hör av mig och berättar hur det går!
Kram
 

Ojdå..

Skrivet av  Bara jag
...det låter ju onekligen som att du är gravid.

Jag förutsätter att du har varit inne på Känsligt Snack och Abort? Där finns fler i din situation.
Läs gärna Strulans inlägg...
 

Hej igen!

Skrivet av  Anonym
Gjorde gravtest i dag som visade negativt. Men jag känner mig inte säkerän. När jag blev gravid med mitt första barn så visade det första testet också negativt men det det andra 1 vecka senare positivt. Plus det är ju märkligt att min mens är 6 dagar sen (när den aldrig varit det innan och mjölken i brösten som kommit.
Är jag skengravid eller ? Ska jag våga börja på en ny p-piller karta omorgon eller kan det skada ett ev foster?
 

om jag var du

Skrivet av  maria
skulle jag ja sluta med p-pillren för att inte behöva oroa mig för ev fosterskador om jag ev skulle vara gravid,
sedan skulle jag börja när mensen kommr nästa ggr
under tiden nej tack eller kondom,,
och ett snack med sambon om säkerhets % ,,,för att inte hamna här på nytt,,,