Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang H-spiralen..

Skrivet av vompan
Går man upp i vikt??
Hur många här har sluppit sin mens på "heltid" efter insatt hormonspiral??
Svar på tråden: Ang H-spiralen..

Jag...

Skrivet av  Chrillan
... slapp inte mensen och fick en depression av Levonovan, men däremot gick jag inte upp i vikt.
 

Gick inte

Skrivet av  ano
upp ett gram med H-spiralen. Den påverkar främst bara lokalt och sprids inte i kroppen på samma samma och i samma utsträckning som piller!
Min mens minskade direkt och efter bortåt ett år var jag helt blödningsfri!
 

För mig var det så här

Skrivet av  Me
Jag går aldrig upp i vikt, inte av spiralen heller. Jag hade aldrig mens. Däremot blev jag deppad, avtrubbad och kände mig halvgravid. Jag har hört jättmånga som fått de besvären.

Jag bytte ut den till en kopparspiral och blev helnöjd.
 

Jag var helnöjd

Skrivet av  Utan hormoner
med h-spiralen de första tre åren, var helt utan mens, men sen kom det mellanblödningar (2 st bara iofs) och så fick jag en depression. Tog då ut h-spiralen och blev som vanligt igen! Var dock helnöjd de tre första åren!
 

Gått ned i vikt

Skrivet av  Cecilia & Samuel
och har ingen mens alls numera. Jag hade aldrig några blödningar alls, inte ens de första dagarna. Men de första ca 5 månaderna hade jag problem med typ mensvärk istället, ibland trodde jag att jag skulle dööööö... Nu är allt bra. :) Och jag kan göra nästan vad som helst för att slippa ha mens !
 

ingen viktuppgång, nästan 0 mens

Skrivet av  lilla A
Har flytningar som vissa månader är bruna andra blodiga, men aldrig mer än att det räcker med trosskydd. Varar 3-4 dagar.

Har INTE gått upp i vikt, men fåt LITELITE kvissligare hy. Inget som inte lite mera rengöring och underhåll inte råder bot på.
 

Artiklar från Familjeliv