Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Cerazettefråga! *lite långt ;O)*

Skrivet av Mamma som ej vill ha fler barn ;O)
Började äta Cerazette för 2 månader sedan eftersom jag vart gravid när jag åt Mini-Pe, tur i oturen, eller vad man nu ska säga så blev det missfall, vill alltså INTE ha några fler barn.
Fick då Cerazette utskrivet och förra månaden så tog jag även dagen-efter-piller eftersom jag hade varit en aningens lös i magen, vill inte riskera något efter det lilla helvetet jag gick igenom när jag fick reda på att jag var gravid trots Mini-Pe.
Så förra månaden så fick jag en blödning, eller rättare sagt, jag blödde varannan dag i ca 1 vecka, men blödningen kom iallafall det datumet som jag brukar få mens, men nu denna månad så kommer det ingen mens!
Skulle ha haft den för 5 dar sedan, har typ alla symtom som jag brukar ha när jag ska ha mens, finnar mm.
Livrädd är jag att jag ska vara gravid, igen, då DÖR jag, garanterat!
Men kan mensen försvinna när man äter Cerazette?
Hade alltid mens när jag åt Mini-Pe.
Vågar iallafall inte testa mig, och om det nu är normalt att mensen försvinner när man äter Cerazette, är inte det någon fara dåra?
Alltså, det känns ju lite halvskumt att inte ha mens juh!

Tack på förhand!
Svar på tråden: Cerazettefråga! *lite långt ;O)*

Ja...

Skrivet av  Venus
mensen kan försvinna när man äter cerazette, MEN jag tycker ändå du ska testa dig för säkerhets skull!

Måste ju vara bättre att få reda på att du är gravid nu än om 4 månader, om nu så skulle vara fallet!
 

Jag äter

Skrivet av  Cammis
Cerazette sedan mer än ett år, och har ingen mens alls, jätteskönt.
Har du tagit dina piller i tid skall det inte vara någon fara.
För att lugna dig själv kanske du ändå skall testa, eftersom det är första gången mensen hoppar över.

Andra symtom som finnar och migrän har jag tyvärr fortfarande två ggr i månaden :-(
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Mamma som ej vill ha fler barn ;O)
Gubben kom hem med ett test och det var negativt *puh*!
Kanske man kan börja koncentrera sig på annat då! ;O)
Men jahaja, då kanske min mens oxå försvinner iom Cerazetten dåra!
Lite skönt är det väl iofs, men skumt. ;O)

Tack än en gång för era svar!
 

Artiklar från Familjeliv