Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

kopparspiral

Skrivet av minna
Jag har i höst satt in en kopparspiral och är nu inne på tredje mensen. Voluymen på mensen har ökat med typ tre gånger och jag som alldrig har haft messmärtor har jätteont i två dagar. ska det vara så här? hur länge skall jag räkna med innan det blir mer som vanligt? Eller blir det alldrig det?
Svar på tråden: kopparspiral

Håll ut!

Skrivet av  Chrillan
Min mens stabiliserade sig efter tre-fyra månader och blev som normalt (snarare mindre riklig och kortare än innan faktiskt). Däremot har jag inte haft mensont sen jag satte in den, det hade jag däremot innan.

Ge den ett par månader till är mitt råd. Jag har aldrig varit så nöjd med ett p-medel som jag är med k-spiralen!
 

Det kan

Skrivet av  Camilla
säkert bli bättre för somliga, men för min del ser detibland ut som ett mord har begåtts i badrummet...

Dock har det blivit lättare att hantera sedan jag började med menskopp istället för tamponger.

Byter aldrig min kopparspiral mot annat p-medel!
 

ok, ska försöka hålla ut.

Skrivet av  minna
Jag har också börjat med menskopp och då blir det uppenbart att det är stora mängder blod vi pratar om. måste tömma den med högst två timmars mellanrum med undantag för natten. annars läcker den. koppen är proppfull.

Mord i badrummet. oj oj oj. vad vi får stå ut med :-)
 

Artiklar från Familjeliv