Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så sur! (p-spruta)

Skrivet av bubblan
Tog p-sprutan i nästan ett år och hade inte en endaste blöddag. Jättenöjd var jag och inga biverkningar.
Så i augusti skulle jag få ännu en spruta. Min ordinarie bm hade semester och därför skulle jag boka tid hos en annan. Jag talade om när jag skulle ha sprutan (dvs tre månader efter föregående) men det fanns ingen tid exakt då utan jag fick tid en vecka senare. När jag borde fått sprutan fick jag istället mens och jag ringde upp denna bm igen och bad att få komma inom de tre dygn man ska ta sprutan då. behövdes inte tyckte hon och försäkrade att det inte spelade någon roll om jag fick sprutan veckan efter.
Mensen gick över och jag fick sprutan efter det.
Det tog några dagar och sen började jag blöda. Inte lite utan rikligt!
Skit, tänkte jag. Nu har jag åkt på den där biverkningen som alla pratar om. Efter två månader av konstant blödning ringde jag till min bm. Hon var ledig men jag fick prata med den som gett mig sprutan. Blödningar kan alla få sa hon och tyckte jag skulle beställa tid för nästa spruta.
Efter tre månader med bindor och ett hb på under 80 fick jag träffa min ordinarie bm.
SOM KONSTATERAR att sprutan sattes fel i cykeln och det är därför jag har blödit hela tiden!!!
Jag vägrade ta en ny spruta, ville inte riskera att ha det så mer.

Så här i efterhand undrar jag om jag borde anmält den som satte sprutan. Har det varit samma för de andra här inne som haft blödningar av sprutan också kanske? Tydligen är det inte så vanligt, men självklart skulle jag drabbas.
Svar på tråden: Så sur! (p-spruta)
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv